Results 1 to 4 of 4

Thread: Uitlezen email bounce messages

  1. #1

    Uitlezen email bounce messages

    Hallo hallo,

    Om problemen, die ontstaan nadat een email in principe geaccepteerd is door de (SMTP) mailserver, te kunnen achterhalen wil ik graag de bounce messages uitlezen. Nu zit ik alleen met de volgende vragen:

    1) Is er een bruikbare referentie tussen een verzonden email en de bounce message?

    2) Ik zag dat er een Content-Type: message/delivery-status header bestaat is dit in de praktijk bruikbaar of zijn er veel mailservers die hier niet mee werken?

    Bij voorbaat dank!

  2. #2
    Quote Originally Posted by luigi View Post
    1) Is er een bruikbare referentie tussen een verzonden email en de bounce message?
    Je krijgt toch altijd (een gedeelte van) de originele message terug in een bounce. Daar zou je referentie in moeten zitten.

    Quote Originally Posted by luigi View Post
    2) Ik zag dat er een Content-Type: message/delivery-status header bestaat is dit in de praktijk bruikbaar of zijn er veel mailservers die hier niet mee werken?
    Die krijg je terug als je een "Delivery Status Notification" vraagt. Dit is iets anders dan de "Return Receipt" die je ook kunt vragen.
    De "Return Receipt" is voor de eind-user en die kan dan vaak ook zelf beslissen of die een lees-bevestiging terug laat sturen of niet (dus zeker niet zeker).
    De "Delivery Status Notification" is voor de mail-servers waar de mail afgeleverd wordt (of 'overheen' gaat).
    Vaak krijg je die wel terug maar dan is het nog absoluut niet zeker dat de mail ook bij de eind-gebruiker komt.

  3. #3
    Je krijgt toch altijd (een gedeelte van) de originele message terug in een bounce. Daar zou je referentie in moeten zitten.
    Bedoel je de Message-ID?

  4. #4
    Bijvoorbeeld Message-ID. Maar die weet je nog niet van een verzonden mail. Tevens zal die niet in de headers staan maar in het eerste gedeelte van de gebouncde mail die er als bijlage aanhangt. In ieder geval hoort een gedeelte van de gebouncede mail als bijlage eraan te hangen. Je kunt dan datum, from, to en subject ook gebruiken.

    https://help.dreamhost.com/hc/en-us/...email-headers-
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bounce_message

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •