Results 1 to 4 of 4

Thread: Fast Report is het type frx dataset van belang?

  1. #1

    Fast Report is het type frx dataset van belang?

    Hallo hallo,

    Is het bij het genereren van een Fast Report nog van belang van welk frx type de datasets zijn? Als ik het XML (*.fr3 bestand) bekijk zie ik slechts de componentname en de username staan en geen type. Het lijkt dus niet uit te maken maar is dit ook zo?

    In mijn applicatie worden de rapporten op de applicatie server gegenereerd, maar op een client applicatie ontworpen. Het zou een stuk makkelijker zijn als ik bij het ontwerp gebruik kon maken van een frxUserdataset met daarin alleen de beschikbare velden zonder direct koppeling naar data. Tijdens het genereren van het rapport wil ik een frxDBDataset gebruiken voor het ophalen van de data. Voor zover ik nu kan zien lijkt dit wel mogelijk zolang DataField, DataSet en DataSetName maar beschikbaar is op het moment van genereren.

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Bij voorbaat dank!

  2. #2
    Geen recente ervaring met FastReports, maar ik meen me te herinneren dat het inderdaad zo werkt. Voor ReportBuilder geldt dat volgens mij ook: Die koppelingen zijn gewoon op basis van veldnaam (en misschien -type), en verder maakt het volgens mij niet veel uit.
    1+1=b

  3. #3
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Fastreports doet (bijna) niets met datacomponenten. Dat is ook de reden dat frxDBdataset gebruikt wordt. In mijn geval wordt deze dataset eerst gevuld met gegevens, waarna het rapport wordt geladen en uitgevoerd om gegevens uit die dataset te halen. frxDBDataset is wel gekoppeld aan je rapport.
    Volgens mij kan je zelfs FMX client en VCL client gebruiken met dezelfde frxDBDataset.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  4. #4
    Bedankt! Altijd fijn om bevestiging te krijgen

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •