Results 1 to 5 of 5

Thread: Videostreams opnemen

  1. #1

    Videostreams opnemen

    Ik ben bezig met een hobby projectje - om iptv videostreams op te nemen, ik heb een eigen tvgids dienst - en zou het leuk vinden als ik dmv mijn eigen tvgids data tv kan opnemen. Nu er bestaan al programma's die dat kunnen, maar wat is de lol daarvan dus bij deze ben ik al een paar dagen aan het zoeken naar een goede oplossing.

    Zijn er bestaande (freeware) componenten of library's die videostreams (met audio) kunnen opnemen? Ik heb videolabs al gevonden (betaald) maar dat lijkt me beetje overkill voor wat ik ermee wil doen, ook heb ik al een ffmpeg wrapper voorbij zien komen, zijn er mensen met ervaring? Misschien iemand die me de goede richting in kan wijzen

  2. #2
    Zijn er bestaande (freeware) componenten of library's die videostreams (met audio) kunnen opnemen?
    Wat is de lol daarvan? Gewoon zelf schrijven.

    Zonder gekheid, ik heb zelf vrijwel geen ervaring met Delphi i.c.m. video. ffmpeg heb ik weleens gebruikt, maar als losse tool op een RaspberryPI om een soort beveligingscameratje in elkaar te prutsen. Echt streaming zou ik dat ook niet noemen, het was meer een serie jpegjes. ffmpeg schijnt wel krachtig te zijn, en waarschijnlijk het beste dat gratis beschikbaar is, maar hoe je het moet gebruiken in Delphi weet ik niet.
    1+1=b

  3. #3
    je zou mogelijk iets met vlc kunnen. Daar zijn wrappers voor te vinden die de vlc dll gebruiken. Ik heb ze gebruikt voor playout en dat ging goed. Weet niet of dat ook voor opname zo makkelijk werkt.

    edit: Gstreamer zou ook interessant kunnen zijn om eens naar te kijken. Zelf nog geen ervaring mee maar een collega die veel met video doet is er erg enthousiast over.

  4. #4
    Voor ffmpeg zijn ook Delphi-wrappers te vinden.

    Hier een voorbeeldje (maar dan in Lazarus maar vast wel om te zetten).
    https://forum.lazarus.freepascal.org...?topic=43411.0

  5. #5
    Dank jullie wel ik ga ze allemaal eens bekijken. Ik heb VLC al vaker gebruikt voor afspelen van streams, wat heel goed werkt - ffmpeg gebruik ik wel al in combinatie met python en php, ik zit vooral te kijken om een oplossing in delphi te maken omdat ik al een heel deel voor epg data parsen etc in delphi heb, en met delphi kan je tegenwoordig ook al op linux compilen..

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •