Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 18 of 18

Thread: kwailteit

  1. #16
    Reader
    Join Date
    May 2002
    Location
    Holland
    Posts
    3,382
    Het gaat mij niet direct om het direct uptodate zijn, maar de basische kwaliteit die mijns inziens keldert.
    Ik kan mij niet voorstellen dat niet meer mensen last hebben van de - in mijn ogen - zeer buggy IDE. In sommige gevallen vertrouw ik zelfs de compiler niet meer.
    Een greep: regelmatig is de IDE blanco, ik zie een blanco objectinspector. Find References werkt niet of gebrekkig, Refactoring werkt zelden correct, DbExpress DBXMSSQL.DLL crasht.
    compiler-voorbeeld:
    Code:
    const
      MyClasses: array of TClass = [TComponent, TObject, TForm];
    en we hebben garbage in memory.
    En ik hoop steeds weer dat ik weer echt enthousiast wordt over Delphi.

  2. #17
    Senior Member
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    151
    Delphi zit vol fouten. En ze doen er zo lang over om ze op te lossen.
    En als ze dan al iets oplossen komt het alleen in nieuwe versies terecht.
    Moet je alle projecten gaan updaten.
    Embarcadero is waardeloos.

  3. #18
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Ik heb zelf veel last van dat de editor begint te knipperen als een gek. Zowel in oudere XEs als in Seattle. De hele IDE wordt niet responsief, maar soms komt ie er nog uit na een tiental seconden. Anders resteert alleen afschieten en opnieuw opstarten.

    Sommige andere bugs vermijdt ik, b.v. nooit ifdef binnen een property definitie gebruiken, en complexe types altijd als apart type definieren

    Een andere heel oude grief (Alle BDS versies) is dat als je projecten via klikken van een dproj of "recent" start, dat dan zoekpaden met ..\ erin verkeerd geïnterpreteerd worden. (dit is IMHO kleuterklas werk). Als je via file->open project start, dan gaat het goed (waarschijnlijk omdat het opendialoog dan de working directory van de IDE gelijk aan die van de dproj zet)

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •