Results 1 to 10 of 10

Thread: Rave Reports versie 12 beta2 PDF werkt niet goed

  1. #1
    Mindert Dusselaar
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zuid westen van Drenthe
    Posts
    91

    Rave Reports versie 12 beta2 PDF werkt niet goed

    In de nieuwe Rave reports versie 12 beta2 zit een erg storende fout, welke nevrona er probeert uit te halen, maar dat duurt een eeuwigheid.
    De fout is de volgende: Als ik een rapport maak. b.v. een factuur, dan wil ik deze meesturen met de mail als pdf.
    Dit gaat op zich wel goed als ik de RvRenderPDF gebruik, maar de gemaakt pdf is door de nieuwst Acrobat reader niet te lezen. (foutmelding 135)
    Met MS edge of Foxit reader wil dit wel. Echter de meeste klanten gebruiken Adobe.
    Mijn vraag: Is er een mogelijkheid om het gemaakte rapport (in ndr formaat) toch op een andere wijze als pdf mee te sturen?

  2. #2
    Volgens mij heeft gnostici ook een pdf export plug-in voor rave. Misschien dat je daar iets mee kan. Kost volgens mij iets van 140$

  3. #3
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    Zou je hier een voorbeeld kunnen posten van zo'n PDF? En eventueel een linkje naar een online technische discussie over het probleem, als die er is?

    Het weekend zit eraan te komen, en misschien is er wel iemand die even kan kijken wat er technisch mankeert aan de PDF en een patch-routine kan schrijven waarmee je zelf de PDF kunt corrigeren. Afhankelijk van hoe moeilijk dat te realiseren is, natuurlijk.

  4. #4
    Mindert Dusselaar
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zuid westen van Drenthe
    Posts
    91

    Voorbeeld pdf

    Quote Originally Posted by Paul-Jan View Post
    Zou je hier een voorbeeld kunnen posten van zo'n PDF? En eventueel een linkje naar een online technische discussie over het probleem, als die er is?

    Het weekend zit eraan te komen, en misschien is er wel iemand die even kan kijken wat er technisch mankeert aan de PDF en een patch-routine kan schrijven waarmee je zelf de PDF kunt corrigeren. Afhankelijk van hoe moeilijk dat te realiseren is, natuurlijk.
    Bijgaand een voorbeeld pdf, welke een foutmelding 135 geeft in Adobe reader
    Attached Files Attached Files

  5. #5
    https://www.pdf-online.com/osa/validate.aspx Volgens deze pdf checker is het ook geen valide PDF, waarschijnlijk gaan die andere pdf readers hier iets minder streng mee om.

    Dit is die gnostice plugin waar ik het over had. Zelf heb ik deze nog niet aangeschaft, maar ik hoor goede verhalen over de kwaliteit en de bestandsgrootte van de gegenereerde pfd's.

  6. #6
    Wellicht kan je gebruik maken van een PDF printer. Je kan dan je rapport uitprinten alsof je het naar een echte printer stuurt, maar het resultaat is dan een PDF. Er zijn talloze gratis PDF printers in omloop.
    Adobe heeft er zelf een die (uiteindelijk) geld kost, maar andere bekende zijn die van bullzip, CutePDF, of de in Windows ingebouwde.
    1+1=b

  7. #7
    Even wat zitten proberen. Ik vond deze validator, die iets meer context geeft over wat er mis it:
    http://pdf-analyser.edpsciences.org/

    Het lijkt erop dat de vette fonts als Fontnaam, Bold in de PDF staan, maar dat moet Fontnaam-Bold zijn (bijvoorbeeld LucidaConsole-Bold). Als ik dat aanpas komt het verder goed door de validator. Niet geprobeerd in Adobe Reader, want die heb ik niet (en geen zin om te installeren), maar de diverse andere tools kunnen de PDF nog steeds openen.
    1+1=b

  8. #8
    Mindert Dusselaar
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zuid westen van Drenthe
    Posts
    91
    GolezTrol: Ik heb een patch gemaakt, waarbij ik in de pdf de ', Bold' vervang door ',-Bold' voordat ik deze als bijlage in een mail mee stuur.
    De pdf 's zijn nu in elk geval te openen door Adobe reader.
    Overigens wordt door rvRenderPDF in de gemaakt pdf een Fontname: TrebuchedMS, Bold gebruikt.
    Terwijl ik in de rave designer dit lettertype niet gebruik en ook niet in de memo (blob) fields gebruik.
    In ieder geval bedankt voor de reactie.

  9. #9
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    Top opgelost zeg, Jos en Mindert. ?????? <- dit is een unicode duimpje. Net iets te hip voor vBulletin.

  10. #10
    Mindert Dusselaar
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zuid westen van Drenthe
    Posts
    91
    Dit probleem is nu voorlopig via een patch opgelost.
    Ik heb overigens ook net bericht van Nevrona gekregen na diverse mailtjes, dat zij het probleem ook hebben opgelost.
    Ik heb dit echter nog niet kunnen checken.
    Er zat nl ook nog een 2e fout in, welke ik ook via een patch heb opgelost. Nl dat het niet mogelijk was om opgeslagen .ndr files te openen, welke in een oudere Rave versie zijn gemaakt.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •