Results 1 to 11 of 11

Thread: PDF openen op specifieke bookmark

  1. #1

    PDF openen op specifieke bookmark

    Hallo hallo,

    Zover als ik het begrijp is het niet mogelijk om een pdf te openen op specifieke bookmark, maar moet je named destionations gebruiken. Klopt dit? En zo ja, is er een manier om van alle bookmarks ook een named destination te maken?

    Bij voorbaat dank!

  2. #2
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Dit hangt allemaal af van waarmee je een PDF opent, denk ik dan. Wat gebruik je momenteel om een PDF te openen?

  3. #3
    Quote Originally Posted by luigi View Post
    Zover als ik het begrijp is het niet mogelijk om een pdf te openen op specifieke bookmark, maar moet je named destionations gebruiken. Klopt dit? En zo ja, is er een manier om van alle bookmarks ook een named destination te maken?
    Je kunt ook page=x gebruiken.

    Maar als je echt named destinations wilt hebben... hoe/waarmee is de pdf gemaakt???
    In LibreOffice heb je de mogelijkheid om Bookmark as named destinations op te slaan.
    Veel programma's hebben hier weer hun eigen optie voor.

  4. #4
    Het is de bedoeling dat de pdf geopend kan worden met Edge en Adobe reader. Het gaat om een help file dat gemaakt is met HelpNDoc. Er is ook een mogelijkheid om er een Word bestand van te maken, misschien kan ik dat dan openen in LibreOffice en de bookmarks opslaan als named destination. Ik ga even kijken of dat voldoende is.

    Bedankt!

  5. #5
    Het is me gelukt om naar de pagina van de named destination te gaan als de pdf op een webserver staat en ook alleen als ik dit via Chrome doe (Firefox en Edge gaan beide naar de eerste pagina). Het lukt me maar niet om dit via de commandline en adobe reader te doen? Iemand een idee of dit zou moeten kunnen?

    Is het trouwens normaal dat bij een named destination je naar de pagina van de named destination navigeert en niet naar de named destination zelf? Ik had verwacht een named destination de pdf variant van een html anchor zou zijn, maar dat lijkt niet het geval te zijn.

  6. #6
    <Acrobat path> /A "nameddest=<destination>" "<PDF path>"

    zegt Acrobat Online Help (.pdf )
    1+1=b

  7. #7
    Ja dat zegt het, maar ik krijg dat niet aan de praat

  8. #8
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Toch vreemd dat je voor PDF kiest dan. Het doet me denken aan de tijd dat ik nog CHM bestanden samenstak... Maar dat is al weer jaren geleden...
    https://www.microsoft.com/en-us/down....aspx?id=21138

  9. #9
    Toch vreemd dat je voor PDF kiest dan
    Wie zegt dat het mijn keuze is Het zou in principe ook niet mijn eerste keus zijn, maar er zijn redelijk wat (zeer ongebruikelijk)eisen/factoren waardoor een pdf waarschijnlijk toch de beste keuze is.

  10. #10
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Moet je deze zien! Probeer eens
    Code:
    /A "namedest=..."
    https://www.adobe.com/content/dam/ac...parameters.pdf

  11. #11
    Dat had ik al gedaan, maar ik krijg dat alleen aan de praat als het pdf op een webserver staat en alleen als ik het via een Chrome browser benader. Is het bij jouw wel gelukt?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •