Results 1 to 6 of 6

Thread: RTF (Rich Text Format)

  1. #1

    RTF (Rich Text Format)

    Hallo hallo,

    Staat in een RTF bestand altijd de opmaak van het document, zoals font, font-size etc. Of kan het ook voorkomen dat dit weg gelaten wordt en naar dat dit wordt overgelaten aan de instellingen in de RTF reader?

    Bij voorbaat dank!

  2. #2
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Alles staat in het document, tenzij bijvoorbeeld een gebruikt font niet voorkomt op het systeem dat hem opent, in dat geval valt hij terug naar de default (de fonts zelf zijn dus niet embedded).
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  3. #3
    Komt dat default font uit Windows? Waar kan ik dat vinden?

  4. #4
    Quote Originally Posted by VideoRipper View Post
    (de fonts zelf zijn dus niet embedded).
    Embedden van fonts is volgens mij wel mogelijk met \fontemb.
    Ik heb het alleen nog nooit in het wild gezien.

    Tevens ben ik in rtf altijd de default fontnaam zelf tegengekomen in de rtf zelf.
    De riched20.dll en Word zal het in ieder geval altijd toevoegen.

    Anders is het denk ik aan het programma zelf om een default font in te stellen voor het laden van de rtf. Die instelling staat dan dus in het programma zelf.

  5. #5
    Het default font zal wel uit Windows komen, en dan een standaard font zijn als Tahoma of Times New Roman. Volgens mij heeft RTF altijd een font table, maar het is dus inderdaad niet gezegd dat het genoemde font ook op het systeem staat. In CSS kan je fallback fonts opgeven, met aan het eind van de lijst 'serif' of 'sans-serif', om aan te geven of je dan in ieder geval een lettertype met of zonder schreef wilt. Vziw heb je dat soort fallbacks niet in RTF.
    1+1=b

  6. #6
    Quote Originally Posted by GolezTrol View Post
    In CSS kan je fallback fonts opgeven, met aan het eind van de lijst 'serif' of 'sans-serif', om aan te geven of je dan in ieder geval een lettertype met of zonder schreef wilt. Vziw heb je dat soort fallbacks niet in RTF.
    Tenzij er gebruik gemaakt is van "font families" zoals \froman, \fswiss, \fmodern etc. Dan zal het systeem wel een alternatief proberen te pakken. Niet echt een specifieke fallback font maar beter dan niets

    RTF also supports font families, so that applications can attempt to intelligently choose fonts if the exact font is not present on the reading system.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •