Results 1 to 4 of 4

Thread: Dynamisch tabellen 1-op-1 kopiëren van een database naar MSSQL

  1. #1

    Dynamisch tabellen 1-op-1 kopiëren van een database naar MSSQL

    Ik heb het voornemen een tool te maken die tabellen uit een ODBC-koppeling 1-op-1 kan kopiëren naar een MSSQL-database.
    Vanuit deze MSSQL-database maak ik de benodigde conversiescripts.

    We hebben te maken met ODBC-koppelingen die ik niet kan verbinden met linked-servers in Microsoft SQL, oorzaak is veelal x64/x32. Je kan dit opvangen met SQL Server Import data 32, maar hierop wil ik meer controle/dynamiek.

    Wanneer linked-server niet werkt, wil ik deze 32bit-tool gaan inzetten.
    - Het lukt me om met ADOConnection via ODBC een verbinding te maken met (in mijn geval) de Sybase 9 - database.
    - Het lukt me om met ADOConnection een verbinding te maken met de MSSQL-Database
    - Het lukt me insert-statements te genereren vanuit de Sybase-tabellen, die ik zou kunnen uitvoeren in MSSQL.

    Maar het lukt me niet om dynamisch tabellen aan te maken in (zo goed als) gelijke structuur/DML als de te kopiëren Sybase-tabel of create table - statements te genereren.
    Wie weet een derden-component of intern component die dat voor me kan regelen. In de BDE-tijd konden we nog gebruik maken van tTabel, overnemen fielddefs en dan CreateDatabase. Ik werk nu met Delphi 10.3.
    Kunnen wij het maken, nou en of !

  2. #2
    vreemd dat daar geen standaard tooling voor is. MsSQL server is gebaseerd op een end of life versie van sybase.

    Je zou eens kunnen kijken of je iets met firedac. Er stond recent een link in de delphi group op facebook over uitlezen van de db structuur met firedac, maar kan dat nu niet terugvinden. Mogelijk kom je er met google wel uit.

  3. #3
    Reader
    Join Date
    May 2002
    Location
    Holland
    Posts
    3,382
    Met firedac kun je inderdaad redelijk wat metadata standaard uitlezen.
    http://docwiki.embarcadero.com/RADSt...data_(FireDAC)

  4. #4
    Senior Member
    Join Date
    Mar 2002
    Location
    Edam
    Posts
    426
    volgens mij kan je via ADOconnection.openschema kan je met de juiste parameters alle tabel/veld/constraint info ophalen

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •