Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 18 of 18

Thread: Ramdom exception probleem

  1. #16
    meer dan waarschijnlijk kom je er niet uit omdat er gewoon iets te veel problemen in de code zit waardoor er continue race conditation ontstaan. De imho beste manier om in dit soort code zo'n probleem op te lossen is achteraan beginnen. Oftewel haal het downloaden en bewaren op de harddisk uit de thread, alles blijft zoals het nu is maar er vindt geen download plaats.

    Dan weer runnen en kijken of het probleem nog steeds optreed. Is dat het geval dan ga je vervolgens de execute van de thread helemaal uitsluiten door alles daar uit te zetten. Als het probleem er dan nog steeds is dan vervolgens het opstarten van de thread uitzetten etc.

    Maar imho is de code te ingewikkeld voor iets simpels als het tegelijkertijd downloaden van wat bestanden en (wederom imho) komt dat omdat je kiest voor een http component die blocked waardoor je gedwongen wordt om het met threads op te lossen.

  2. #17
    Quote Originally Posted by trainlover View Post
    Had de andere suggesties ook geprobeerd om processmessages uit te zetten, maar ook hetzelfde probleem.
    Die had er zo wie zo niet in moeten staan imho

    PS Las net even de code die " FDownloads: TObjectList<TDownload>;" gebruikt maar gezien die hoeveelheid locks die je gebruik in je code om eea threadsafe te maken wordt het weer bijna een single thread applicatie en daarmee begrijp ik de noodzaak van processmessages weer wel.

    Ook even naar TDownload gekeken maar ik zou zelf daar geen object voor gebruiken maar een record

    PSS en die TDownload als record via TThreadedQueue doorgeven aan diegene die dan aan de beurt is om zo'n record te verwerken
    Last edited by Miep; 19-Mar-20 at 12:39.

  3. #18
    Denk dat ik maar helemaal opnieuw begin. Zit er nu weken naar te staren, en kom er niet meer uit.
    I probeerde te voorkomen om geen extra componenten te gebruiken, zoals ICS, CIS, Jedi.
    Maar gewoon de Delphi items.
    Maar dat zit er gewoon denk ik niet in

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •