Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 22 of 22

Thread: firebird 2 naar 3 probleem

  1. #16
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    natuurlijk heb ik dat in 2.5.8 gedaan.

    inmiddels heb ik met Flamerobin in sommige systeemtabellen gezien dat bijvoorbeeld NAMENMEDISCH nog bestond, terwijl die niet bij de "normale" tabellen stond.
    en zo kwam ik stapje voor stapje een beetje verder.
    Maar ...... de gedachte dat het uiteindelijk toch niet zou helpen en ik uren voor niks heb zitten ploeteren, heb ik besloten om tabel voor tabel na te kijken en deze eventueel aan te passen en in een nieuwe schone database opnieuw aan te maken. Daarna kopieer ik dan de eventueel aanwezige data van de oude naar de nieuwe database.
    als dat allemaal goed is, dan pas over naar 3.0.5 (tussendoor wel af en toe de nieuwe database blijven controleren)
    Erik

  2. #17
    wat ik vaak doe bij dit soort vage gevallen is de metadata dumpen en in dat sql script zoeken. Vaak heb je dan snel de richting van je probleem gevonden.

  3. #18
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    ik vertrouw de hele database nu niet meer Benno. en gelukkig heb ik de tijd en mogelijkheid om alles opnieuw op te bouwen.
    enne ... o ja : natuurlijk staat deze niet in productie
    Erik

  4. #19
    ik vertrouw de hele database nu niet meer Benno
    Lijkt me ook verstandig Erik.

    Ik heb zelf alleen ooit corruptie gehad in een database toen een klant de GDB steeds weer copieerde en weer terug copieerde zonder de service te stoppen.

    Verder bij een klant ooit issues gehad waar een database gebackupped was en vervolgens gerestored met de optie om alle constraints te verwijderen. Dan eindig je uiteindelijk ook met een database die niet meer via een backup / restore te herstellen is.

  5. #20
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    Dank je Benno

    Het is alleen wat meer werk, 465 tabellen , en ik doe het met opzet handmatig zodat er bij een geautomatiseerd proces niet per ongeluk iets tussendoor glipt.
    Erik

  6. #21
    Is dit een test database?

    Ik gebruik voor mijn db design altijd Dezign for databases van Datanamic. Ik maak een create script voor de database per database versie. Ook een alter script voor het updaten van een eerdere versie. Een actuele lege database maken is dus altijd mogelijk op basis van een script. Door daar aan vast te houden heb ik ook altijd een actueel erd in mijn versiebeheer staan.

    Testdata maak ik soms een tool voor maar vaak ook gewoon scripts. Dat is voor nieuwe projecten natuurlijk relatief simpel, ik kan me voorstellen dat jij een grote historie had zitten in jouw testdatabase.

    In ieder geval heel veel succes bij het herstellen.

  7. #22
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    dank je Benno.

    ja, maar ik heb een conversie van het oude systeem naar het nieuwe om de bestanden te vullen met testdata.
    het is goed om eens kritisch naar al die tabellen te kijken.
    Erik

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •