Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 22

Thread: Corona-survival pakket - behoefte aan een NLDelphi chat?

  1. #1
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160

    Corona-survival pakket - behoefte aan een NLDelphi chat?

    Open vraag: zijn er mensen die 't in deze tijden van Noodgedwongen Thuiswerken en -blijven leuk vinden om weer iets van een NLDelphi chat / chatmomentje op te zetten?

    Ik heb als experimentje even een NLDelphi Discord-server opgezet. Dat werkt rechtstreeks in de browser, maar er zijn ook fijne apps voor Windows en Mobiel. Kom gerust even gezellig buurten:

    https://discord.gg/Q2Gg77V

    Als iedereen al overbeladen is met thuisscholen van kinderen, verplichte telefoontjes met familie, onwennig remoten met 't werk zonder de rust te kunnen vinden om productief te worden, etc, dan moeten we het vooral niet doen natuurlijk.
    Last edited by Paul-Jan; 26-Mar-20 at 16:33.

  2. #2
    er was ooit een tijd dat het daar retedruk was, vooral op vrijdagmiddagen

  3. #3
    Die vrijdagmiddag ging wel lang door hoor, was het record niet rond 4 uur ofzo (en ja, in de nacht)?
    Marcel

  4. #4
    Klopt. Was mijn eerste keer in de chat. Richard Lichtendahl was toen ook zo'n diehard

  5. #5
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Ik heb de chat nooit echt gebruikt, maar 'toen' was ik een rookie.
    Nu kom al tijd te kort, waar moet ik dan de tijd vandaan halen om te chatten.
    Voor thuisblijvers die zich echt vervelen een aardige aanvulling op hun doagbesteding
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  6. #6
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Zie de chat als een les in multitasking en timemanagement :-)

  7. #7
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    Ik zou zelf ook zeker niet stellen "die zicht echt vervelen", ik heb me volgens mij voor het laatste verveeld in 1983 .

    Sociaal doen is op alle fronten best gezond. Zeker omdat voor veel mensen een deel van hun normale contact nu plotsklaps is weggevallen kan aanvullen met zo'n alternatief best nuttig zijn. En leerzaam, we hebben toch allemaal onze hele eigen uithoeken en interesses. Maar bovenal: gezellig.

    Gewoon tijd -maken-, Wok .

  8. #8
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Einde discord. Ze beginnen vervelend te doen en om telefoon nummers te vragen. Erg doorzichtig omdat direct de next day te doen vanwege "suspicious activity".

  9. #9
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    Ter info: dat doen ze dus -zeker niet- bij iedereen, ik heb het zelf ook nog niet eerder zien gebeuren. Je bent er daadwerkelijk uitgepikt door een algoritme. Het is ook niet zo dat Discord een nieuwe, onbetrouwbare of exotische partij is.

    Ik kan me -wel- heel goed voorstellen dat je ze geen telefoonnummer wilt geven, daar zou ik ook niet happig op zijn, en die vraag is in dit tijdperk 'not done'.

    Is er voor mij als moderator/admin nog een manier om te reageren op de melding, dat ik je kan markeren als "trusted"?

    Ik heb 't nog even nagelopen, de server zelf was (uiteraard) zo ingeregeld dat een telefoonnummer als 2e factor niet nodig is. Je bent wel binnengekomen via een non-expiring link, waardoor de checks achter de schermen wellicht eerder op scherp komen te staan.

    Ik heb je even wat beheer-permissies gegeven, misschien helpt dat tegen de "suspicious activity" markering.
    Last edited by Paul-Jan; 27-Mar-20 at 11:50.

  10. #10
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Geen verschil. En ik heb maar een nummer dat ik ze niet wil geven. Ik heb nog geen burner phone :-)

    Ik zie ook geen manier om b.v. met google een nieuw account aan te maken, dus het was kort maar krachtig denk ik.

  11. #11
    Marco ze gebruiken dat nummer (vermoedelijk) eenmalig om een SMS te sturen om je account te verifieren.

    Mogelijk dat ze het opnieuw inzetten voor password reset of zo, dat weet ik niet.

  12. #12
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Ik weet hoe 2FA werkt. Dat is niet het punt. Maar ik reserveer die kennis voor zinnige accounts zoals belasting/verzekering/overheid enz. En google, omdat het lastig te vermijden is met een Android telefoon. Maar dat en Microsoft (windows licentie registraties) is dan de enige uitzondering.

    Dus niet voor elke derderangs webservice met grootheidswaanzin. Vroeg of laat liggen de databases op straat(*), en ik heb geen zin in telefonische varianten van de "ik weet je wachtwoord heb je daarmee gehacked en zet de geheime beelden van je webcam online tenzij je me xxx bitcoins stuurt."

    Want daar krijg ik er al een handvol per week van voor mijn voormalige primaire mailadres. Maar emailadressen en aliasen zijn er vele. Telefoonnummers zijn veel beperkter en kostbaarder.

    Misschien probeer ik discord even met een ander mailadres/alias. Maar nu ff niet, heb ook andere dingen aan mijn hoofd.

    (*)En dan ga ik nog van ongelukjes uit. In Amerika zijn databases gewoon bezit, en worden bij faillissementen bij opbod verkocht. Een firma die met een gratis access stopt en op een premium service overgaat, kan de met publieke toegang verkregen accounts+data gewoon verkopen om de vrijdag borrel te financieren.

  13. #13
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by marcov View Post
    Maar ik reserveer die kennis voor zinnige accounts zoals belasting/verzekering/overheid enz.
    Je bent niet de enige hoor, mijn nummer is ook maar bij een handvol mensen/instanties bekend.
    En ook ik heb "Niks te verbergen" (of misschien wel: mijn PIN-code en voorkeuren in bed bijvoorbeeld gaan anderen niets aan, ook al zijn ze legaal): jij moet gewoon een hele goede reden hebben om mijn nummer te krijgen, ook al heb ik wel een "Burner" nummer.

    Ik ben geen liefhebber van een chat (heb, naast LinkedIn, ook geen socials), dus je zult het helaas zonder mij moeten doen (maar of je daar nu zoveel aan mist...).
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  14. #14
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    Prima! Voor wie er wel zin in heeft om af en toe even bij te kletsen, het is intussen behoorlijk gezellig op de Chat.

    Click image for larger version. 

Name:	Activiteit.png 
Views:	164 
Size:	39.2 KB 
ID:	8074

  15. #15
    Inmiddels hangen we met een paar vaste bezoekers regelmatig rond in de chat, dus als je zin hebt om eens samen een virtuele koffie te drinken(koffie is opvallend vaak het onderwerp), kom eens langs.

    https://discord.gg/Q2Gg77V
    Marcel

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •