Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 22 of 22

Thread: Corona-survival pakket - behoefte aan een NLDelphi chat?

  1. #16
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Ik heb NU AL antwoord op mijn vraag aan discord:

    Als het om een accountverificatie gaat kunnen we deze helaas niet verwijderen en zul je een telefoonnummer moeten invoeren. Deze melding verschijnt omdat we de kans op misbruik door hackers en derde partijen willen voorkomen. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om gebruik te maken van Discord zonder je telefoonnummer in te voeren.

    Balletent met grootheidswaanzin dus.

  2. #17
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by marcov View Post
    grootheidswaanzin dus.
    Geen idee of je dit grootheidswaanzin kan noemen.

    Als het is ter voorkoming van ongeoorloofde registratie (bijvoorbeeld door hackers), dan lijkt een telefoonnummer mij een beetje een drogreden: een pre-paidje en je bent geregistreerd.
    Bedrijven vinden het altijd fijn om zoveel mogelijk persoonlijke gegevens te weten en het zou me niets verbazen wanneer dit de eigenlijke reden van hun beleid zou zijn.

    Wij (als IT'ers) weten als geen ander hoe makkelijk het is om gegevens (uit verschillende databases) aan elkaar te knopen om een mooi profiel samen te kunnen stellen van een persoon.
    Als je denkt: "Ach zo'n vaart zal het niet lopen, met mijn gegevens kun je niet veel", nou zeg dat maar tegen dat Chinese bedrijf dat net eigenaar is geworden van platform X of Y; hij zal je met open armen ontvangen.


    Paranoia welnee, maar ik ben wel voorzichtig.
    Last edited by VideoRipper; 09-Jun-20 at 17:39.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  3. #18
    ach het is een beetje standaard aan het worden. Wil je een office365 ben je ook het haasje. Voor google for business idem.

    Persoonlijk zit ik er niet zo mee als het een platform is wat voor mij iets toevoegt.

  4. #19
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by VideoRipper View Post
    Geen idee of je dit grootheidswaanzin kan noemen.
    Als het is ter voorkoming van ongeoorloofde registratie (bijvoorbeeld door hackers), dan lijkt een telefoonnummer mij een beetje een drogreden: een pre-paidje en je bent geregistreerd.
    Maar de aantallen zijn lager, dus dat is de managen. Dat is ook de gedachte er achter denk ik, de maatregel met de beste bescherming voor het minste geld en screw iedereen anders.

    Oftwel zo goedkoop mogelijk accountbeheer (als in personele kosten), en zo snel mogelijk groeien om je IPO grens te halen.

    Bedrijven vinden het altijd fijn om zoveel mogelijk persoonlijke gegevens te weten en het zou me niets verbazen wanneer dit de eigenlijke reden van hun beleid zou zijn.
    Mogelijk speelt het idee dat de database een asset die bij een koerswijziging gebruikt kan worden een rol ja.

    Wij (als IT'ers) weten als geen ander hoe makkelijk het is om gegevens (uit verschillende databases) aan elkaar te knopen om een mooi profiel samen te kunnen stellen van een persoon.
    Maar de meeste doen dat niet eens, verkopen dat gewoon aan wie er ook biedt.

    Als je denkt: "Ach zo'n vaart zal het niet lopen, met mijn gegevens kun je niet veel", nou zeg dat maar tegen dat Chinese bedrijf dat net eigenaar is geworden van platform X of Y; hij zal je met open armen ontvangen.
    Amerikaanse bedrijven zijn net zo erg, zo niet erger, die hebben zulke bestanden gewoon op de asset lijst staan.

  5. #20
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Tja, en als je de voorbeelden dichterbij huis wilt zoeken,
    De app van de diverse supermarkten, die onder het mom van aanbiedingen en punten sparen gebruik maken van de input en ze daardoor in staat stelt in mum van tijd een redelijk compleet gezinsprofiel van de gebruiker te maken.
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  6. #21
    ze daardoor in staat stelt in mum van tijd een redelijk compleet gezinsprofiel van de gebruiker te maken.
    die hadden ze al toen je lid werd van hun facebook groep

  7. #22
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by Benno View Post
    ach het is een beetje standaard aan het worden. Wil je een office365 ben je ook het haasje. Voor google for business idem.
    Business relaties en core IT infrastructuur, geen omhoog gevallen chat client startup zoals discord.

    En facebook gebruik ik maar zeer beperkt, dat was tenminste direct duidelijk dat dat hopeloos was qua privacy. (en na myspace, orkut, linkedin etc had ik het wel gehad met social media)

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •