Results 1 to 4 of 4

Thread: Takenlijst in calender overzicht

  1. #1

    Takenlijst in calender overzicht

    Hallo,

    Er wordt mij gevraagd om een programma te maken waarbij op eenvoudige manier taken ingegeven moeten worden.
    Deze moeten dan zichtbaar gemaakt worden in een agenda. Met taaknaam en een bepaalde kleur.
    Deze taken moeten indien nodig versleept kunnen worden naar een andere dag.

    Ik zie in de standaard componenten van Delphi wel een maand calender, maar geen week overzicht. Ik ga ervan uit dat dit een compenent is die moet gekocht worden.

    Welke componenten raden jullie aan? Zijn er gratis componenten beschikbaar?

    Alvast bedankt

    Lainkes

  2. #2
    Zelf ben ik een groot voorstander van DevExpress. Deze heeft ook een planner/agenda compononent. TMS heeft ook een planner in zijn componentset zitten en kost een stuk minder geld, maar je krijgt ook minder vind ik.

  3. #3
    in een planningsapp voor radioreclame gebruikte ik daar gewoon een aantal DB-grids en memory datasets voor. Met wat in het grid onzichtbare velden uit de dataset kon ik eigenschappen meegeven die dan resulteerden in gewijzigde weergave, bv met een kleurtje.

    Ziet er waarschijnlijk iets minder mooi uit dan die devex meuk maar werkt verder prima

  4. #4
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    En Turbo Power had vroeger ook een planner component. Er is een versie in Lazarus die gemaintained wordt, maar misschien zijn er ook versies voor recente delphi's te vinden ?
    https://wiki.freepascal.org/Turbopower_Visual_PlanIt

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •