Results 1 to 12 of 12

Thread: Intraweb Active Form

  1. #1

    Intraweb Active Form

    Hi,
    Ik ben maar een begonnen met IntraWeb.
    Nu heb je hier geen MDIform.
    Maar wel een ActiveForms property.
    Is het mogelijk een active form naar boven op de lijst te plaatsen (Show), zodat je kun wisselen van scherm en terug?
    Dus bv van leveranciers naar cliënten en weer terug naar leveranciers, zonder de scherm af te sluiten maar met een Hide en Show?
    Kun je dit dan ook doen via een MainMenu, zodat je schermen actief blijven?

  2. #2
    Senior Member
    Join Date
    Dec 2003
    Location
    Den Haag
    Posts
    210
    Zeker. Allemaal mogelijk.

    Kijk anders eens naar Feaures demo van IntraWeb op GitHub:
    https://github.com/Atozed/IntraWeb/t...elphi/Features

  3. #3
    Hoi Erwin,
    Dank.
    Alleen snap ik er niets van.
    Hoe kun je deze bestanden het makkelijkst opslaan en zo een voor een in een proef project zetten om te kijken wat ze doen?

  4. #4
    Senior Member
    Join Date
    Dec 2003
    Location
    Den Haag
    Posts
    210
    Hallo Maarten,

    Als je naar deze url gaat, dan zie je rechts een groene button met de tekst 'Clone or download'.
    Op klikken en dan zie je vervolgens Download ZIP. Downloaden en uitpakken!
    https://github.com/Atozed/IntraWeb
    Clone is meer voor versiebeheer met Git, maar dat is een cursus op zichzelf.

  5. #5
    Hoi Erwin,
    Wederom dank.
    Nu twijfel ik tussen IntraWeb (17 echter deze blijft vertraging oplopen) en TMS Web Core.
    Ik wil via de browser het kantoor laten werken met de data op mijn server.
    En alle werknemers, ook via de browser, (dus geen app voor de verschillende platforms) gegevens kunnen laten opvragen en wegschrijven, ook weer in de data op mijn server.
    Kun je mij adviseren?

  6. #6

  7. #7
    Senior Member
    Join Date
    Dec 2003
    Location
    Den Haag
    Posts
    210
    IntraWeb en TMS Web Core zijn beide goede frameworks. TMS Web Core past beter bij een single page application model (SPA). Uit je allereerste vraag begrijp ik dat je via een mainmenu meerdere schermen wilde hebben. In dat geval past IntraWeb beter denk ik. Zoals vaker in software land: wat is precies de bedoeling? Hoeveel schermen heb je? Hoeveel tabellen zijn aanwezig? Hoeveel gebruikers gaan tegelijkertijd met dezelfde data aan de slag?

  8. #8
    Ik zoek een oplossing voor administratieve toepassingen.
    Deze moeten dan op mijn server lopen en ook de data is op deze server.
    Niet alleen vanuit een vaste werkplek, maar ook mobiel (platform onafhankelijk) moeten gegevens kunnen worden opgeroepen en aangevuld.
    Er moeten honderden gebruikers (met verschillende rechten en toegang(sbeperkingen)) tegelijk kunnen inloggen en werken.
    Het programma werkt met meerdere (MDI in de Delphi versie) schermen waar de gebruiker makkelijk in moet kunnen switchen.
    Een Mainmenu is dan ook noodzakelijk.
    Intraweb heeft een connection time-out, hoe zit dat bij TMS core en moet je gaan onthouden waar je was en welke data halverwege de invoer was?

  9. #9
    Maarten, er zijn verschillende wegen naar Rome (zoals altijd).

    Webcore is javascript en draait volledig in de browser. Voor het beschikbaar stellen van data zul je dus zelf een backend moeten bouwen bv met een Rest interface. Benno's persoonlijke favoriet is daar kbmMW, maar dat wist je al. kbmMW is verder ook als webserver in te zetten, zodat je ook de webcore module zelf kunt hosten vanaf die machine.

    Voor jouw toepassing zou je ook eens kunnen kijken naar UniGui. De insteek is helemaal anders dan bij Webcore, in Unigui bouw je een serverkant en een GUI kant (browser). De serverkant kan via datamodules direct op de database gaan rammen, maar je zou daar ook bv middleware kunnen inzetten zoals kbmMW die wordt aangeroepen door de serverkant van Unigui. Unigui levert tegenwoordig ook een eigen serveronderdeel mee, om wat beter te kunnen schalen op webservers. Het kost een paar honderd euro voor een licentie + 2 jaar subscription, maar het is absoluut een mooie tool.

    Ik zou wel vanaf dag 1 nadenken over de schaalbaarheid. Enkele honderden gebruikers klinkt niet zoveel, maar als die allemaal een hoop aan het doen zijn op de server zou het een uitdaging kunnen worden. Unigui is een statefull oplossing, je hebt dus een buts sessies open op je server wat kan gaan knellen. Webcore met een backend is in theorie stateless, dus schalen zou makkelijker kunnen zijn.

    Intraweb ken ik verder niet, dus geen idee wat die kan out of the box.

  10. #10
    Overigens als je al een werkend programma hebt zou je ook voor een van de GDI oplossingen kunnen gaan. Dan blijft je applicatie ongewijzigd op een paar units na. Vervolgens kan je applicatie draaien in een web browser.

    Een hele andere route zou ook nog een citrix oplossing kunnen zijn. Dan draai je in feite een remote desktop in je browser.

    Als je naar een echte weboplossing gaat dan heb je denk ik een buts werk, webgui's werken toch anders dan de meeste desktop applicaties.

  11. #11
    Of je kijkt eens naar UniGui (http://www.unigui.com/). Ik kan er nu eigenlijk alles mee bouwen wat ik nodig heb
    voor de evenementen. Kunt je gewoon Delphi blijven gebruiken.

    Op het forum zie je ook wel voorbeelden van hetgeen al ontwikkeld is. Een uniGui collega Dominque Bernaert uit Belgie heeft een
    aantal zeer mooie administratieve toepassingen gebouwd. https://support.wavedesk.be/portal/n...tructievideo-s

    Elevatesoft heb ik ook licentie van. Werkt goed maar omslachtiger om het in een web omgeving en database werkend
    te maken.

    Voordeel van uniGui is dat je bijv. Devart MyDac kunt gebruiken, je maakt een isap.dll of .exe file maken, zet hem met
    de runtime sencha op een iis server en draaien maar. Daarnaast heeft uniGui ook mobile componenten.
    De ontwikkeling gaat nog steeds door, soms te langszaam maar het forum geeft zeer goed support.
    Ook zijn er mooie theme's gemaakt door forum leden die ik zelf ook gebruikt waardoor je app er beter uitziet
    als de default templates. http://forums.unigui.com/index.php?/...theme-pack-1/&
    Last edited by mierlp; 24-Apr-20 at 21:13.

  12. #12
    Oh ja,
    Voor mij is een DBgrid, waarin je makkelijk en snel data kunt invoeren en editen, met enter en pijlnavigatie, combobox en extra button en auto-edit-mode van groot belang omdat bijna alle data entry via een DBgrid gaat en er veel data in korte tijd moeten kunnen worden ingevoerd.
    Last edited by Maarten; 24-Apr-20 at 23:24.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •