Results 1 to 6 of 6

Thread: Inno Setup pakketje

  1. #1

    Inno Setup pakketje

    Ik was weer is aan de slag gegaan met me oude inno setup files voor mijn componenten.
    Maar blijkt dat er een hoop veranderd is en ook nu 64 bits.

    Ik heb getracht om me pakket voor 64 bit te compilen, wat ook lukt, maar hij overschrijd de 32 bit versie, ondanks dat ik \64 erbij hebt gezet.

    Zou iemand mij ermee kunnen helpen om te zien wat ik verkeerd doe?

    Mogelijk dat een hoop code verouderd is, en heb geen idee of er een betere manier is.. (code was zo'n 4 jaar oud)

    Alvast Hartelijk dank.

    o ja... kan je met inno setup een variable toevoegen in delphi voor de folder namen? bijv. Mijncomponents c:\blablablablabla
    zodat ik in de bibliotheek en zoek folders in delphi setup ($mijncomponents)\rar etc kan gebruiken ipv.. een complete folder naam iedere keer toe te vogen.

    Dank u
    Attached Files Attached Files

  2. #2
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Ik gok op Target Platforms heb je goed staan ?

    Name:  im1.png
Views: 230
Size:  10.4 KBName:  im2.png
Views: 221
Size:  3.8 KB

    Ik heb alle settings geprobeerd, compileren en builden gaat zonder problemen.

    ik heb ook even gekeken naar je innosetup.
    Om de juiste versie te bepalen zijn er elegante manieren voor.

    Kjk eens naar deze link:
    build-and-install-packages-in-delphi-ide-using-innosetup/
    Last edited by Wok; 25-Apr-20 at 01:28.
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  3. #3
    compileren gaat prima in Delphi, het is in de Inno setup waar het fout gaat.
    Heb inmiddels het nodige gevonden, en werkt nu.

    Nu is kijken of if de code beter kan maken.. en of ik een Delphi var in delphi kan plaatsen, zodat ik de paden korter kan maken.

  4. #4
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ik snap het hele probleem niet, maar als het is opgelost, is dat mooi meegenomen
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  5. #5
    Hij maakte geen bpl aan in de Win64 folder. maar bleek dat die folder niet bestond. dus moest handmatig de Win64 folder aanmaken in de BPL and DCP folder.

    Vroeg me alleen nog of, if ik de code beter kon maken. Denk hoe ik het nu heb erg omslachtig is. De link die vermeld was, heeft zo'n beetje de folders hardcoded in Inno.

  6. #6
    Beetje off-topic, maar kwam deze tegen: http://www.rad-installer.com wellicht ook iets moois? Ik ga het zelf een keer proberen, schrijf nu mijn inno-setup files gewoon zo, maar dat zijn ook geen hele grote/uitgebreide projecten..

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •