Results 1 to 6 of 6

Thread: TIWSilverlightVideo Hoe laat is een video zien?

  1. #1

    TIWSilverlightVideo Hoe laat is een video zien?

    Hallo,
    Ik vind de vraag vaker, maar helaas niet met antwoord....
    Weet iemand hoe TIWSilverlightVideo werkt?
    Ik ga er vanuit dat je hiermee .mov bestanden kunt tonen, maar krijg het niet werkend.
    Heeft iemand ervaring hiermee?
    Heeft er overigens al iemand ervaring met Intraweb 17?

  2. #2
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    Ik weet niets van het component, maar ik wilde wel even meegeven dat Silverlight gezien wordt als een deprecated techniek die per october 2021 permanent geen ondersteuning meer ontvangt. Ik draai projecten met als enige doel het vervangen v/d Silverlight door "gewone" html + script.

    Als je sowieso van plan was om Silverlight te gaan gebruiken, of het al gebruikt, of het maakt je gewoon niet uit, vooral lekker uitpuzzelen... maar dat je niet straks voor een vervelende verrassing komt te staan.

  3. #3
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    En misschien nog meer offtopic, in mijn (niet Intraweb, niet Delphi) projecten toont ik tegenwoordig video's rechtstreeks met een <video> tag, en dat werkt super ... maar ik gebruik geen .mov. Waarschijnlijk heb je er niets aan, maar het kan ook zomaar zinloos inzetten van een heel component schelen waar een moderne standaard-tag voldoet.

  4. #4
    Hoi Paul-Jan,
    zeer waardevol.
    Misschien dan nog een vraag, ik wil voor een bevriende sportschoolhouder, die nu een probleem heeft, online lessen kunnen laten zien alleen aan zijn leden.
    Ik dacht dus een login te maken vanuit het ledenbestand en dan een keuze uit videobestanden met afspeelmogelijkheden.
    Ik kan dan de bestanden dus niet zomaar ergens neerzetten, maar bv in MSSQL opslaan en daar inladen.
    Heb je een idee?
    Dank vast.

  5. #5
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    Fijn dat je er toch misschien wat aan hebt. Nog fijner zou iemand zijn met intraweb-expertise, maar die zijn er niet zo vreselijk veel denk ik.

    Wat ik in zo'n geval doe is

    1) Je maakt een "pagina" die, mits er is ingelogd, de binary data van een film teruggeeft met een bepaalde ID. Ik weet niet hoe dat in de Intraweb wereld werkt, maar in veel web frameworks is er een speciale abstractie voor een URL die alleen wat data teruggeeft en geen hele pagina voorstelt (web handler, etc). Die "pagina" komt dan b.v. beschikbaar op /film/13, of /film?id=13
    2) Vanuit de video-tag refereer je aan die pagina,

    Code:
    <video controls poster="/Content/Images/videoPlaceholder.jpg" controlslist="nodownload">
            <source data-source="[De Film URL]" type="video/quicktime">
    </video>
    Aandachtspunten:
    1. Het is vaak fijner om de filmpjes, wat vrij grote binaire bestanden zijn, niet in de database te zetten maar in een mapje op schijf waarnaar de database alleen maar verwijst. Dat heeft zeker ook nadelen, en is een discussie op zich, maar ik doe het bij voorkeur wel.
    2. Ik weet niet hoe groot de filmpjes zijn, maar als ze wat forser zijn wordt het al snel belangrijk om op te letten of je het filmpje wel "streamt" en niet als 1 blob in het geheugen laadt, dat vindt je webserver niet zo leuk als er 50 man tegelijk op zit. Hoe dat moet hangt puur af van je web framework.
    Last edited by Paul-Jan; 27-Apr-20 at 10:36.

  6. #6
    OK, maar hoe geef ik in Intraweb een aantal HTML regels mee?
    oftewel, hoe kan ik met een knop een filmpje3 starten?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •