Results 1 to 2 of 2

Thread: Datasnap-Server TCP met SSL aanroepen vanuit Android

  1. #1

    Datasnap-Server TCP met SSL aanroepen vanuit Android

    Ik heb een Datasnap-server met een TDSTCPTransport-component. Deze heeft RSA en PC1-filters. Op de Server waarop deze Datasnap draait heb ik de bijbehorende certificaten (cert en key) en ssl-libraries geplaatst, zodat Windows-clients hiermee kunnen werken. Dit werkt goed. Echter de Android-clients kunnen hier niet mee uit de voeten. Deze clients hebben een TSql-connection naar de Datasnap-server, en deze TSql-connection geeft bij Android de melding TDBXError Loading SSL Module failed. One or more mapped methods are not available. Heb wel de benodigde so-files gevonden op internet (hoewel Android > 7 deze standaard ook aan boord heeft), zodat ik deze in een eigen map kan plaatsen (/assets/internal), maar hoe vertel ik de TSql-connection dan dat 'ie deze so-files moet gebruiken? Iemand enig idee, of doe ik iets helemaal fout?
    Add one binary to 1, and suddenly
    you end up with 10.

  2. #2
    Oplossing gevonden. Heeft niets met certificaten te maken, maar met 2 libraries die met de app mee moeten komen.
    In Deployment bestanden libcrypto.so en libssl.so toevoegen en in subfolder plaatsen. In DPR bij uses de file " IdSSLOpenSSLHeaders,
    " toevoegen, vóór Initialisatie code toevoegen om Indy (SSL is Indy in deze) deze files te laten gebruiken. Zie bijv. onderstaand stukkie.

    {$IF Defined(ANDROID) and Defined(CPUARM)}
    var cPath := IncludeTrailingPathDelimiter(TPath.GetDocumentsPat h);

    if (TOSVersion.Platform = pfAndroid) and (TOSVersion.Major >= 6) then
    begin
    {$IFDEF CPU64BITS}
    cPath := cPath + 'libssl64';
    {$ELSE}
    cPath := cPath + 'libssl32';
    {$ENDIF}
    IdOpenSSLSetLibPath(cPath);
    end
    else
    IdOpenSSLSetLibPath('/system/lib/');
    {$ENDIF}

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •