Results 1 to 7 of 7

Thread: Foutmelding GetOpenSSLVersion als libeay32.dll niet bestaat

  1. #1

    Foutmelding GetOpenSSLVersion als libeay32.dll niet bestaat

    Ik gebruik https://github.com/cybexr/Delphi-uni...r/libeay32.pas met onderstaande code om de versie van libeay32.dll op te vragen.

    Code:
    function GetOpenSSLVersion: string;
    var
      v: cardinal;
      s: PCharacter;
    begin
      v := SSLeay;
      s := SSLeay_version(_SSLEAY_VERSION);
      result := s + ' (' + IntToHex(v, 9) + ')';
    end;
    Dit werkt prima. Alleen als libeay32.dll niet aanwezig is krijg ik een foutmelding. Ook als ik GetOpenSSLVersion niet aanroep.
    De vraag is hoe kan ik GetOpenSSLVersion wijzigen zodat alleen de dll aanwezig hoeft te zijn op het moment dat ik GetOpenSSLVersion aanroep. Het gaat mij alleen maar om de SSL versie van de dll op te vragen.
    Niets is zo gemakkelijk als het lijkt.

  2. #2
    Door te checken of het bestand bestaat voor je eerste regel in die routine?

    [edit]dat gaat ook niet werken. Je linkt de dll statisch via die unit. Je zult iets moeten maken en dan eerst checken of die bestaat. Vervolgens laden met loadlibrary. [/edit]

  3. #3
    Hi Benno,

    Ja controleren of de dll aanwezig is en dat de functie aanroepen had ik al geprobeerd :-)
    Ben als even bezig geweest om te zien of ik de unit kan aanpassen. Maar heb dat nog niet werkend Heb het ene aangepast en dat werkt het andere weer niet. En anders sloopt ik het weer uit mijn programma.
    Niets is zo gemakkelijk als het lijkt.

  4. #4
    probleem is dat die unit statisch linked naar de DLL. Dus als je de unit gebruikt wordt de DLL geladen. Je krijgt dan een foutmelding bij het starten van je programma.

    Je zult eventueel zelf een interface unit moeten maken, waarbij je de DLL zelf opent in runtime met loadlibrary.

  5. #5
    Dankje, ik zal nog eens proberen het benodigde deel uit de unit te halen en in het programma zelf te plaatsen. En dan de dll met loadlibrary proberen laden.
    Niets is zo gemakkelijk als het lijkt.

  6. #6
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Je zou eens naar de openssl unit van Freepascal/lazarus kunnen kijken, die doet dit geloof ik al. Die van Indy mogelijk ook.

  7. #7
    Ik gebruik dit naast Indy omdat ik in Indy zelf de optie van het opvragen van de ssl versie niet kon vinden.
    Niets is zo gemakkelijk als het lijkt.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •