Results 1 to 13 of 13

Thread: Udl

  1. #1

    Unhappy Udl

    Ik ben een behoorlijke leek en ik krijg bij het compileren van een programmaatje steeds de foutmelding dat de mdb-file niet te vinden is.
    Kan dat met een UDL en kan iemand mij uitleggen wat ik in die UDL moet zetten op de eerste 2 tabbladen?

  2. #2
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Een .mdb bestand is een Microsoft Access Database bestand. Blijkbaar kan de datalink dat bestand niet vinden. Heb je dat bestand wel nodig? (lees: klopt het dat je met een Access database connect?)
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  3. #3
    Ja, ik gebruik een Access-database. Het .mdb-bestand staat in de directory van het exe-bestand.
    Bij compileren maakt Delphi een extra directory boven het exe-bestand: 'WIN32' en daaronder de dir 'DEBUG'. Naar deze dir wordt verwezen als de foutmelding komt: daar wordt het MDB-bestand niet gevonden.

  4. #4
    en als je de mdb naar die win32\debug directory verplaatst?

  5. #5
    Dan kan ik in \debug het exe-bestand laten lopen en dan krijg ik ook de gegevens van de tabel voor mijn neus.
    Echter ALLEEN als ik het exe-bestand EN de mdb in \debug heb staan. Ik zou graag die twee gescheiden hebben en de .mdb op een door mij te bepalen plaats hebben.

  6. #6
    Senior Member
    Join Date
    Mar 2002
    Location
    Edam
    Posts
    426
    .. in dat geval zal de verwijzing naar het mdb bestand geen pad hebben en wordt automatisch gezocht in de map van de executable,

  7. #7
    Met die omschrijving lijkt het er meer op dat je aan het debuggen bent als je het probleem krijgt ? bij een compilatie kan je zo'n probleem niet echt hebben.

  8. #8
    Kan ik in een UDL het pad aangeven en hoe moet ik dan de eerste 2 tabbladen invullen?

  9. #9