Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 23 of 23

Thread: F8 werkt niet

  1. #16
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Als je kijkt naar het doel van een laptop bij gebruikers valt dat heel erg mee. De meeste worden toch voor social media gebruikt en de meeste windows aplicaties zijn muis gericht en niet keyboard. Niet voor niets zijn RSI klachten het meest bij Windows gebruikers.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  2. #17
    Quote Originally Posted by jkuiper View Post
    ... en de meeste windows aplicaties zijn muis gericht en niet keyboard. Niet voor niets zijn RSI klachten het meest bij Windows gebruikers.
    Off topic:
    Mijn RSI ontstond op een DOS machine, ik deed alles met toetsenbord shortcuts (sneller dan met muis).

    Bart
    Last edited by Bart B; 19-Jun-20 at 22:53. Reason: typo

  3. #18
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Bij mij op een FreeBSD machine, Angband spelen :-)

  4. #19
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Quote Originally Posted by GolezTrol View Post
    "Gewone" gebruikers gebruiken toch ook functietoetsen?
    Afgelopen half jaar heb ik een nieuwe collega mogen inwerken, en ondanks dat hij zéér bedreven is in één bepaald tekenprogramma - en dus al jaren met Windows "vertrouwd" is - verbaasde mij de enorme onwetendheid over de basisfunctionaliteit van het systeem. Er moet een wereld voor hem open zijn gegaan toen ik vertelde over dat je met F2 kunt bewerken, met F4 een combo openklapt, en ga zo maar door, zelfs F5 was onbekend... Ook binnen de tekenprogramma's wijs ik hem voortdurend op snellere alternatieven met het toetsenbord, maar het muisgebruik is zodanig hard ingebakken dat hij er de voorkeur aan geeft zijn linker arm onder het bureau op zijn been te laten rusten. Echt waar.
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  5. #20
    Heeft zeker een Apple-achtergrond?
    1+1=b

  6. #21
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Dat niet. De verklaring zal zijn dat hij op 40-jarige leeftijd is omgeschoold naar een kantoorfunctie. Maar dan nog: je wilt toch productief zijn en taken zo efficiënt mogelijk uitvoeren? (Even afgezien van een eventuele discussie over het gezondheidsaspect daarvan op de samenleving ). Ik bedoel, ik zou me rot voelen mijn functie uit te voeren op een manier die bewezen sneller kan.
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  7. #22
    Quote Originally Posted by NGLN View Post
    je wilt toch productief zijn en taken zo efficiënt mogelijk uitvoeren?
    Ben bang dat het antwoord daarop voor de meeste mensen nee is. Maar daarnaast is er nog zoiets als effectief werken

  8. #23
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Veel mensen gebruiken te pas en te onpas de muis om taken uit te voeren,
    en weten niet of nauwelijks dat er bijna altijd toets en/of toetscombinatie's tegenover staan.
    Door meer bewust het toetsenbord te gaan gebruiken ontdek je veel van deze ingebouwde actie's, waar vaak ook slimmigheden ingebakken zijn.
    Een bijkomend voordeel is dat RSI klachten door veelvuldig muisgebruik minder snel optreden.
    Onbekend maakt onbemind

    Peter
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •