Results 1 to 14 of 14

Thread: Advies beeldscherm

  1. #1

    Advies beeldscherm

    hi

    Ik ben van plan ander beeldscherm aan te schaffen....gebruik een HP LP3065 (30 inch) met resolutie van 2560 x 1600 als hoofscherm en
    dat bevalt op zich goed. Iemand advies/ervaring met 32/34 inch. Verhoudingen scherm resolutie moeten wel kloppen
    want bij sommige scherm is de breedte/hoogte verhouding weg.

    Greetz Peter

  2. #2
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Ik heb een paar jaar geleden wat geïnvesteerd, en ik ben voor relatief simpele schermen gegaan (toen 1920x1080 of 1920x1200), maar met pivot optie. Oftewel een simpel scherm normaal landscape, en een iets beter (groter (27"), duurder) scherm met pivot in portrait mode met een extended desktop.

    Dit is me enorm goed bevallen. Met windows + pijl links/rechts gooi je apps van links naar rechts en dat werkt gewoon vlot. IDEs onthouden positie en daarmee scherm (typisch: portrait), en diverse te ontwikkelen apps bevatten wat code om op te starten op het landscape scherm. (de verhouding die meer zoals het typisch gebruik is)

    Voor wat minder gebruikte plekken (rpi/knutseltafel) heb ik oude HP monitor van marktplaats gekocht, maar wel dezelfde configuratie.

  3. #3
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    ik gebruik 2 stuks Ilyama type G-Master GB2888UHSU . Het zijn 28 inch schermen ( een slag groter zou ik nu wel fijn vinden ), met een resolutie van 3840 x 2160 pixels.
    hierop draai ik in VMWare verschillende ontwikkelomgevingen (o.a. Seattle, Rio, Sydney ) en mijn administratieve onderdelen (mail, enz. )
    ze bevallen mij prima. Is in het begin wel even wennen aan de hoge resolutie.

    (mijn pc is een i7 met 32 GB intern en 2 SSD ( Windows op 256 GB en een 2TB voor de VMWare ) )
    Erik

  4. #4
    twee monitors in gebruik (24 inch) in een hoek tov van elkaar , 2560x1440 x2, ben daar redelijk tevreden over maar die 1440 is te weinig. Ben al een tijdje aan het kijken\zoeken naar een enkele gekromde monitor. Helaas moeilijk te vinden als je ook die 1440 groter wilt hebben.
    https://tweakers.net/pricewatch/1312...p9h-zwart.html
    of meer pixels maar dan zonder kromming
    https://tweakers.net/pricewatch/1126...ver-zwart.html

  5. #5
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Heeft iemand al zicht op USB-C dockings geïntegreerd in schermen? En praktische ervaring met een USB C doc in het algemeen?

    Ik ga voor een nieuwe werklaptop dit jaar, en een makkelijke docking optie thuis en uit is wel interessant.

  6. #6
    USB-C dockings geïntegreerd in schermen?
    Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat je je telefoon in het beeldscherm klikt?

    De andere kant van een kabel met usb-c stekker heeft volgens mij altijd usb-3 stekker die je dan in het beeldscherm steekt. Dus iets anders dan usb-3 hebben beeldschermen toch niet nodig?

  7. #7
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Misschien was dat de verkeerde term.

    De meeste nieuwere laptops hebben vziw support voor USB-C docking, en krijgen daar alles over, power en KVM. Een en ander geïntegreerd in het scherm zou dan handig zijn. (o.a. een aparte power brick vermijden)

  8. #8

  9. #9
    De volgende schermen gebruik ik thuis en op kantoor:

    2x BenQ 3200U - 32 inch - 3840x2160 (Ultra HD 4K)
    https://tweakers.net/pricewatch/6983...ijs-zwart.html

    1x BenQ 3200 - 32 inch - 2560x1440 (Quad HD)
    https://tweakers.net/pricewatch/7133...00q-zwart.html

    1x Samsung C49RG90 -49 inch 5120x1440 (5K)
    https://tweakers.net/pricewatch/1302...g90-zwart.html

    Het 32 inch 4K scherm wordt geschaald weergegeven. Eerder had ik op kantoor 2x 32 inch 4K persoonlijk vond ik dat te groot en onhandig. Voor op kantoor heb ik daarvoor de 49 incher gekocht. De 49 incher is eigenlijk twee 27 inch schermen zonder bezel. Als minimale resolutie zou ik 2560x1440 (zonder schaling) aanhouden. Alle extra pixels in de breedte of hoogte zijn meegenomen. Let wel dat wanneer je een scherm kiest waarbij schaling benodigd is, dat veel applicaties geen schaling ondersteunen. Dit kun je via Windows forceren wat uiteindelijk tot goede resultaten leidt. Verder ben ik zelf een fan van IPS schermen. De 32 inch 4K is een IPS scherm, de overige schermen zijn VA. VA schermen zijn uitstekende schermen mits je er recht voor gaat zitten i.v.m. kleurverloop. In de praktijk zullen weinig gebruikers het kleurverschil waarnemen bij een VA scherm.
    Onmogelijk... Is geen feit, maar een mening.

  10. #10
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    De vraag is : waarom zo groot? Ik raak het overzicht kwijt bij hele grote schermen. Ze zijn ook heel onhandig als je via teamviewer naar die computer toe gaat. Door de hoge resolutie niet te lezen.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  11. #11
    teamviewer kan ook schalen. Maar ik denk dat de meeste mensen rdp gebruiken om remote te werken, daarom snap ik ook niet dat zoveel techneuten windows home kiezen.

  12. #12
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Als he schaalt met TV, dan schaal je ook op de remote computer. Dat vindt de remote gebruiker helemaal niet leuk.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  13. #13
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by benno View Post
    teamviewer kan ook schalen. Maar ik denk dat de meeste mensen rdp gebruiken om remote te werken, daarom snap ik ook niet dat zoveel techneuten windows home kiezen.
    vnc.

  14. #14
    Quote Originally Posted by jkuiper View Post
    De vraag is : waarom zo groot? Ik raak het overzicht kwijt bij hele grote schermen. Ze zijn ook heel onhandig als je via teamviewer naar die computer toe gaat. Door de hoge resolutie niet te lezen.
    Simpel, omdat ik dit een heerlijke manier vind om te werken. HP Envy 34" met de IDE, browser, live log en bestanden in één keer in beeld. En met Display Fusion Pro heb ik het scherm in deze 4 delen verdeeld en kan ik vensters met een toetscombinatie naar die verschillende delen verplaatsen.

    Click image for larger version. 

Name:	2020-07-06 10_32_08-Greenshot.jpg 
Views:	207 
Size:	103.2 KB 
ID:	8108
    Marcel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •