Results 1 to 4 of 4

Thread: Hulp met scroll

  1. #1

    Hulp met scroll

    Ik ben bezig met een aantal componenten voor Midi, DAW, wat muziek gerelateerde componenten die ik wil gebruiken in een "Riff Machine" (Het maken van melodien op basis van Midi). Nu ben ik bezig met een Piano Roll component, heb deze voor het gemak even dezelfde kleuren gegeven als in FL Studio, tot ik er een aantal kleurschema's voor heb bedacht.
    untPianoRoll.pas

    Is er iemand die me kan helpen met het juist tekenen aan de hand van de positie van de scrollbar? Ik heb het voor elkaar gekregen om beide scrollbars op het component te krijgen, maar ben nu al 2 dagen bezig om te zorgen dat het getekend word naar de positie - dat je dus kan scrollen opzij en naar beneden.

    Ik voeg de component bij als bijlage, en hierbij een screenshot van hoe het eruit ziet. Ik krijg het niet goed, ik zie even niet exact waar het nu mis gaat - en wat ik moet doen om deze goed te krijgen.


    Ik gebruik de GDI+ unit van Erik Bilsen (www.bilsen.com/gdiplus)
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	pianoroll.png 
Views:	92 
Size:	30.6 KB 
ID:	8110  
    Attached Files Attached Files
    Last edited by Reidinga; 12-Jul-20 at 18:13.

  2. #2
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Hallo. Volgens mij heb je hier op StackOverflow een antwoord gekregen...
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  3. #3
    Klopt - deze is ondertussen gelukt wou deze eerst even afwerken om vervolgens de code te delen voor geinteresseerden.

  4. #4
    Bij deze een Demo (exe) + de component, heb er de GDI+ unit even bij gezet.
    https://easyupload.io/4of44b

    Screentje van de demo:
    Click image for larger version. 

Name:	Demo.png 
Views:	99 
Size:	29.9 KB 
ID:	8114

    Je kan de modes kiezen waarmee je noten kan selecteren, invoegen of verwijderen. Met CTRL ingedrukt in select mode maak je een kopie van de noten, dus CTRL + drag - met CTRL en Shift kan je ook de lengte(s) en offset aanpassen etc. Alle kleuren zijn aan te passen, ook de vorm van de noten en je kan ook verticaal nog inzoomen (heb ik nog geen hotkey voor). Dus voor de geinteresseerden, neem gerust een kijkje. Ik ga deze nog verder uitbreiden met een gedeelte eronder voor de "Velocity" en "Volume" en "Pan", en ik ben ook bezig met wat andere componenten die hier goed bij gaan passen zoals een channel rack en draai knoppen, faders etc.

    (De 2 grijze balkjes die je links bovenin ziet zijn "Ghost Notes" - zoals ook bekend in verschillende DAW's.)

    Mocht je iets zien wat beter/sneller kan - hoor ik t ook graag

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •