Results 1 to 10 of 10

Thread: Omrekenen Pixels per Seconden

  1. #1

    Omrekenen Pixels per Seconden

    De oplossing zal heel eenvoudig zijn maar ik zie het even niet. Op basis van hoeverre ik ingezoomd ben weet ik het aantal Pixels per seconden. Nu is bij 100% zoom mijn aantal Pixels per seconden 64px/sec. Ik wil nu op basis van een afstand vanaf links of vanaf boven omrekenen naar hoeveel ms ik zit, dit is voor een selectie die ik teken op basis van het aantal seconden.

    Ik wil dus een volgende functie maken:
    Delphi Code:
    1. function PxToSec(const I: Integer) : Single;
    2. var
    3.   HBlockSize  : Single;  // Pixels per second
    4.   SubColWidth : Integer;
    5. begin
    6.   SubColWidth := Ceil((ZoomHorizontal * (BlockWidth100 / 100)) / 4);
    7.   HBlockSize  := (SubColWidth * 4);
    8.   Result      := // <-- Hier kom ik er niet aan uit..
    9. end;

    Dank aan RVK, de oplossing ook maar even hier posten - was ook even vergeten dat ik met een grid van 4x4 werk.. dus moest zowiezo nog de blocksize * 4 doen..:
    Delphi Code:
    1. function PxToPos(const I: Integer) : Single;
    2. var
    3.   HBlockSize  : Single;  // Pixels per second
    4.   SubColWidth : Integer;
    5. begin
    6.   SubColWidth := Ceil((ZoomHorizontal * (BlockWidth100 / 100)) / 4);
    7.   HBlockSize  := (SubColWidth * 4) * 4;
    8.   Result      := 1 + (I / HBlockSize); { We start at 1 second }
    9. end;
    Last edited by Reidinga; 13-Jul-20 at 00:15.

  2. #2
    pixels per seconde?

  3. #3
    Ja zoals er staat, bij 100% zoom zit ik aan 64px. Nu wil ik weten hoeveel seconden/ms ik heb per pixel.. dus precies andersom..

  4. #4
    wie weet snapt de rest het, ik heb nog steeds geen idee wat je bedoelt.

  5. #5
    42. Het antwoord is altijd 42


    Als je 64px/sec hebt, dan kun je je aantal pixels toch delen door 64 en dan heb je het aantal seconden?

  6. #6
    Dankjewel haha.. Hoe stom ook he, zit nu al een paar dagen hiermee bezig - en dan maak je van die kleine foutjes en zie je t op den duur niet meer.. Helemaal top! Nu werkt precies zoals moet

  7. #7
    Waar gebruik je dit voor?

    Pixels per inch ken ik, maar pixels per seconde?

  8. #8
    Ik ben bezig met een piano roll editor. Voor het maken van melodien - en deze weg schrijven in Midi, zodat ik deze kan gebruiken in oa FL Studio en Cubase (DAW). Er bestaan wel al "Riff Machine's" in deze software - maar ik vond het een leuke uitdaging om dit zelf te gaan maken, omdat ik ook al een aantal VST's gemaakt heb (Reverb, Bit-Crusher, en een Synth).

    Click image for larger version. 

Name:	pianoroll.png 
Views:	90 
Size:	27.2 KB 
ID:	8112

    Hier noem ik het wel even pixels per seconden - maar is eigenlijk niet correct, omdat dat de beats zijn, dus afhankelijk van de bpm's gaat deze omhoog.. maar voor dit gedeelte kan ik deze wel even als standaard aanhouden. Maar ik ben bezig met een aantal components voor een eigen DAW als het ware, ook omdat ik een hoop delen ervan al gebruik in de VST's, en met dank aan TobyBear (https://www.tobybear.de/) is het erg simpel om ASIO en VST te hosten. En bij gebrek aan gelijkaardige componenten dacht ik ik maak ze zelf

    En hierdoor heb ik meer mogelijkheden kwa het generen van melodieen, omdat bepaalde tonen bij elkaar heel goed klinken - en ik zelf EDM/Hardstyle/Techno maak, kan ik zo mijn eigen algorithmes erin zetten voor het maken van leads en chords.

    (FL Studio is zelf ook geschreven in Delphi, in combinatie met C++ builder voor sommige delen. En is een enorm populaire DAW, dus het kan wel zeker in Delphi)
    Last edited by Reidinga; 13-Jul-20 at 00:52.

  9. #9
    ja FL studio ken ik, daar waren al een aantal dj's rijk mee geworden voordat de ontwikkelaars er zelf aan gingen verdienen.

    Ze zochten recent nog ontwikkelaars volgens mij, ze zitten in Belgie. Dus wie weet

    Bedankt voor je uitleg en succes met je project. Ik voel eem AI-componist aankomen

  10. #10
    Klopt ze zitten in Gent - een 30min van hier Wie weet haha.. Dankjewel en ik zal een update van de componenten in de Koffiehoek plaatsen, mocht iemand het leuk vinden om te volgen.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •