Results 1 to 3 of 3

Thread: Clipboard Format

  1. #1

    Clipboard Format

    Ik wil in mijn component kunnen knippen, kopieren en plakken in een eigen format. Nu heb ik gezien dat ik hiervoor een
    Delphi Code:
    1. MyClipFormat := RegisterClipboardFormat(PChar('MyClipFormat'));
    kan doen. Mijn vraag is waar ik deze moet zetten; mag deze in een component constructor staan? Of gaat hij daarmee deze meerdere keren registreren als je meerdere instanties van de component gebruikt?

  2. #2
    Probeer het internet eens.
    https://docs.microsoft.com/en-us/win...ipboardformata

    If a registered format with the specified name already exists, a new format is not registered and the return value identifies the existing format. This enables more than one application to copy and paste data using the same registered clipboard format.
    Met andere woorden: Vaker dan 1 keer aanroepen binnen je applicatie heeft geen zin, maar kan ook geen kwaad.
    Je zou ervoor kunnen kiezen om het 1 keer aan te roepen bij het starten van je applicatie, of zelfs alleen als je ook daadwerkelijk wilt kopieren en plakken (afhankelijk van hoe vaak je dat denkt te doen).

    Bovendien kan het de moeite waard zijn om te kijken of je gebruik kan maken van een bestaand formaat, of van meerdere formats tegelijk.

    Denk bijvoorbeeld aan Delphi. Je kan componenten in de form designer kopieren, plakken in kladblok, aanpassen, en weer terugplakken in de designer. De designer gebruikt gewoon een tekstformat en controleert of de geplakte tekst herkenbaar is als component. Zoiets kan in de praktijk erg handig zijn om get gekopieerde in een andere applicatie aan te kunnen passen, of zelfs alleen te bekijken.
    1+1=b

  3. #3
    Dankjewel die kon ik niet vinden - of ik heb verkeerd gezocht Ik wil inderdaad een bestaand formaat gebruiken (MIDI) maar ben nog even op zoek naar waar ik wat meer info kan vinden over het Clipboard format van Midi, en de identifier. De meeste DAW's gebruiken namelijk ook MIDI als standaard voor piano roll etc, dus ik wil deze ook gebruiken naar mijn eigen formaat (omdat ik een aantal dingen wil kunnen mee kopieren zoals caption en color).

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •