Ik ben bezig met een heel tal components te maken, heb er van 2 al een demo gemaakt - voor de geinteresseerden hier de gecompilede demo's: https://easyupload.io/o117ls

Screentjes:
Click image for larger version. 

Name:	Matrix.png 
Views:	3282 
Size:	19.4 KB 
ID:	8120

Matrix display kan je alles op weergeven zoals monochrome bitmaps (zwart/wit) en tekst. Je kan zelf het font kiezen, is geen vaste letters of iets - dus eigenlijk alle fonts zijn goed te lezen en te gebruiken. Je kan de kleuren inverten (omkeren), je kan de display laten scrollen (lichtkrant) naar links of rechts, makkelijk component om vanalles op weer te geven op een niet zo standaard manier.

Click image for larger version. 

Name:	7Seg.png 
Views:	3206 
Size:	10.5 KB 
ID:	8121

7 Segment LED label welke alle nummers, maar ook de meeste letters en sommige speciale tekens ()[]?:. etc kan weergeven. Je kan er gewoon tekst in invoeren, ik heb de letters en tekens opgezocht op wikipedia, dus niet het hele alphabet is beschikbaar - maar toch een groot deel. Je kan er ook tijd op weergeven, of floating nummers.
Je kan deze ook laten blinken (aan/uit) en laten scrollen naar links en rechts.

Ik gebruik deze components voor een audio project voor mij prive, maar bij interesse wil ik deze componenten graag delen. Zodra ik het pakket klaar heb, en alle demo's komen ook de overige componenten erbij te staan (VU Meter met falling peak, Draaiknop, Volume Slider/trackbar, CaptionPanel (zoals te zien in bovenstaande), toggle switches, en ben nog bezig met een heel aantal componenten die minder standaard zijn).

Uiteraard zijn de grootte, aantal karakters etc kleuren en fonts allemaal gewoon in te stellen, ik gebruik hier gewoon een standaard kleuren schema dat ik zelf prettig vind - maar dit kan volledig aangepast worden.