Results 1 to 8 of 8

Thread: FastMM4 vs. FastMM5

  1. #1

    FastMM4 vs. FastMM5

    Hallo mede programmeurs :-)

    Nu al twee dagen memory lekjes bij afsluiten. Echt onbegrijpelijk. Al 5 keer nieuwe W10 kaal en Delphi opnieuw maar blijft komen. W10 update zeker weer verrassing toegevoegd.
    (Gebruik daarbij madCollection5 10.3 en die geeft geen fouten)

    Nu dus met FastMM5 geen problemen meer maar voorheen had ik 'FastMM4GUISetup' om het wat scherper te zetten.

    Vraag is eigenlijk is er een Setup GUI voor FastMM5 en is het goed dat ik nu de FastMM4 verlaat?
    (Las dat FastMM5 dat ook automatisch doet. GUI is dan niet belangrijk??)

    Dus iemand ervaring met de nieuwe FastMM5?

    Groetjes.

  2. #2
    Ik snap niet helemaal waarom een herinstallatie van Windows een memory leak in je programma zou oplossen. Memory leak gaat over het geheugenbeheer binnen je applicatie.

    De GUI is inderdaad niet nodig. Je kan instellingen van FastMM op verschillende manieren tweaken, en dan nog alleen als je dat nodig vindt. Die GUI is alleen een hulpmiddel om opties in een include-bestandje aan te passen.

    Pas overigens op dat FastMM5 andere licentievoorwaarden heeft, en je dus theoretisch je programma open source moet maken, of moet betalen! Maar er zijn andere memory managers, ik las toevallig vanochtend over BigBrain2020.
    1+1=b

  3. #3
    Er is geen memory leak pas na update W10. Vandaar mijn pogingen.
    Zal zeker eens kijken naar linkje van je. Voor gratis zal FastMM5 wel goed zijn. Ik heb het gelezen.
    Maar iemand ervaring met FastMM5?

  4. #4
    Quote Originally Posted by DragonFly View Post
    Er is geen memory leak pas na update W10.
    Het kan ook zijn dat het programma met de nieuwe Windows update anders reageert. Ergens een onjuist afgehandelde exception ofzo. En dan zit die memory leak dus toch echt in jouw code.

    Geven de memory managers niet aan dat er mis is?
    Mij lijkt het simpeler om daar gewoon op te lossen.
    (Tenzij het natuurlijk een bug is in FastMM4 maar dan zou je daar wel dat over moeten kunnen vinden.)

  5. #5
    Ik heb even een GetMem(P, 4096) toegevoegd en FastMM4 geeft netjes een foutmelding en daarna een exception zoals vermeld:

    ---------------------------
    Debugger Exception Notification
    ---------------------------
    Project MPlayer.exe raised exception class $C0000005 with message 'access violation at 0x6fab1c5f: read of address 0x64536014'.
    ---------------------------
    Break Continue Help
    ---------------------------

    Continue heeft geen zin want blijft door gaan met foutmeldingen.
    Break komt in CPU Assembler scherm.

    Nu heb ik ook even FastMM5 en BigBrain geprobeerd en die geven geen fout bij GetMem (!) maar ook geen Exception.
    Moet je bij deze laatste twee nog een .INI file aanmaken met instellingen?

    Gelukkig heb ik elke dag een source zip back-up dus kan altijd vanaf een week geleden controleren.

  6. #6
    Ik sluit dit topic.

    Ik blijf bij FastMM4 voorlopig en zal het eens verder onderzoeken.
    Programma maakt gebruik van BASS en dus de Soundcard. Een jaar geleden ook vreemde dingen gezien met geluid en W10 update.

    Het is nu weer een paar keer goed gegaan. Vannacht even MemTest86Pro laten draaien. Wie weet.

    Bedankt heren voor het meedenken.

  7. #7
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    heb je fulldebugmode aan ?

  8. #8
    Quote Originally Posted by marcov View Post
    heb je fulldebugmode aan ?
    Die staat al jaren aan en geeft geen problemen.
    Fout is nu voorlopig weg. houden zo :-)
    Het is goed zo hoor. Topic kan dicht.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •