Results 1 to 3 of 3

Thread: Programma Versie

  1. #1

    Programma Versie

    Dag,
    -) Hoe kan ik ervoor zorgen dat de compiler bij het compileren een versie "noteert" in de exe die automatisch verhoogt bij een nieuwe compilatie ?
    -) Hoe moet ik in dit forum zo'n venster genereren om programma code in te steken ?
    Dank voor jullie tips.
    Vriendelijke groet,
    Paul

  2. #2
    Quote Originally Posted by Paulinfo View Post
    -) Hoe kan ik ervoor zorgen dat de compiler bij het compileren een versie "noteert" in de exe die automatisch verhoogt bij een nieuwe compilatie ?
    Project > Options > Version Info
    Zet hem daar op Auto increment Build number
    Hij wordt alleen opgehoogt bij een Build. Niet bij een Compile.

    Maar het is beter om dit te regelen met een aparte resource voor versie informatie.
    https://stackoverflow.com/questions/...i-applications

    Zo heb ik een script voor wanneer ik mijn programma rebuild, de huidige datum als versie informatie in een .rc gezet wordt (b.v. 2020.8.19.1 waar de laatste 1 tussenversies zijn) en in de exe gezet wordt.

    Quote Originally Posted by Paulinfo View Post
    -) Hoe moet ik in dit forum zo'n venster genereren om programma code in te steken ?
    Dat kun je doen met [code] tags rond de code te zetten.
    Ook kun je de HL knop boven de editor gebruiken. Selecteer de code en klop op die HL knop en er worden HIGHLIGHT tags omheen geplaatst.

  3. #3
    Dag Rik,
    Dank voor al je hulp en info.
    Ik hou het eenvoudig en hebl het versienr gewoon langs de project opties opgeven. Dat lukt zonder problemen.
    Aangaande de programma regels : nu weet ik hoe ik dit moet aanpakken.
    Vriendelijke groet,
    Paul

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •