Results 1 to 5 of 5

Thread: Versiebheer / git en delphi

  1. #1

    Versiebheer / git en delphi

    hi

    Gister eens aan de slag gegaan met versie beheer. Op GIT een account en repository aangemaakt.
    Github desktop geïnstalleerd om te zien hoe het werkt.
    Een locale repository aangemaakt, en een proef vlc applicatie in gekopieerd,
    een commit to master gedaan en het staat netjes op GIT

    In Delphi / Options / Version Control bij GIT de GIT executable (van GitHubDesktop) ingevuld,
    gebruikersnaam en wachtwoord...

    Nu wil ik de bestaand proef applicatie openen via delphi op de reguliere manier...dat werkt niet en hangt delphi helemaal op,
    kan nu alleen nog via Taakbeheer afsluiten....dus dat blijkt dan volgens mijn niet de juiste weg te zijn.

    Vraag:
    - Moet ik het via ''File / Open From Version Control doen en hoe moet ik dan mijn source / destination zien?
    - Moet ik eerst een nieuw project aanmaken en dan vervolgens kiezen voor 'Add to version control'?
    - Is er ergens nog een stappenplan voor het opzetten, mis ik wat of doe ik het fout...laatste kan zeker

    Greetz Peter

  2. #2
    ik zou de interne git client in Delphi niet gebruiken, hoor daar heel verschillende reacties over.

    Zelf gebruik ik momenteel Git Extentions, een gratis plugin in je verkenner. Dat werkt prima. Ook sourcetree (van Atlassian) werkt op zich goed, al is die tegenwoordig met al hun updates megatraag. Ik doe mijn bijhouden van de repo normaal gesproken vanuit de verkenner. Zet er een .gitignore in zodat je een hoop meuk automatisch uit kunt sluiten (zoals *.dcu, *.exe enz).

    Ik zou als ik jou was ook eens kijken naar Gitlab. Ook daar kun je een gratis account maken inclusief private repo's. Voordeel van Gitlab is dat je het helemaal self hosted kunt draaien en bv synology daar zelfs packages voor heeft.

  3. #3
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Als je toevallig ook Visual Studio gebruikt voor andere talen, dan kun je daar ook de repository van je Delphi projecten in bijhouden
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  4. #4
    Hi,

    Dank voor reacties/suggesties. Na lang zoeken uiteindelijk werkend gekregen. Verwijzing bleek niet helemaal goed te zijn
    na de installatie van GitHub Desktop. Het moet zijn:
    Tools -> Options->Version Control-> Git

    C:\Users\{gebruiker}\AppData\Local\GitHubDesktop\a pp-2.5.3\resources\app\git\cmd\git.exe

    Dan werkt het en heb je de GIT commando's ook ter beschikking

    Greetz Peter

  5. #5
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Ikzelf ben wel tevreden van https://gitforwindows.org/ en https://tortoisegit.org/ die laatste vooral als je al wat ervaring had met https://tortoisesvn.net/

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •