Results 1 to 10 of 10

Thread: Teksten herformuleren

  1. #1

    Teksten herformuleren

    I.v.m. een klein project ben ik aan het uitzoeken hoe tekst in bv. een productomschrijving automatisch geherformuleerd kan worden zodat deze niet of nauwelijks naar de oorspronkelijke tekst is te herleiden.

    Wie of wie weet kan mij hierover meer vertellen? Wellicht zijn er voorbeelden/algoritmen die dit goed beschrijven.

  2. #2
    Klinkt schimmig..
    1+1=b

  3. #3
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Google Translate: eerst vertalen naar Mandarijn en daarna weer terug naar de originele taal; zo is ook het Chinglish ontstaan (meteen ook totaal geen touw meer aan vast te knopen).
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  4. #4
    Schimmig? Valt wel mee hoor

    Een klant wilt productinformatie over een aantal producten overnemen maar wilt voorkomen dat dit 1 op 1 wordt overgenomen.

    Is gebruikelijk bij webwinkels etc.

  5. #5
    Dus schimmig (gebruikelijk of niet )

    Maar ik denk niet dat dit automatisch gedaan kan worden. Ik denk toch dat het echt handwerk gaat worden (tenzij je geen bezwaar hebt tegen hele onlogische omschrijvingen).

    (Of gewoon teksten van de leverancier gebruiken)

  6. #6


    Je mag dus niet zomaar teksten van de leverancier gebruiken.

  7. #7
    Jawel. Wel van je leverancier. Maar als je uniek geschreven productteksten van een andere willekeurige webshop overneemt dan kan het zijn dat je je op een schimmig gebied betreedt (copyright).

    Teksten van een leverancier (zoals uit een prijscourant) hoef je toch niet te wijzigen?

  8. #8
    Klopt, omschrijving van de leverancier mag je doorgaans zo gebruiken. Veel webshops doen dat ook. Andere schrijven hun eigen teksten. Dat doen ze (hopelijk) om een eerlijker verhaal te vertellen dat de louter positieve marketingpraat van de leverancier. Het kan ook zijn dat ze het doen vanwege SEO/Google rankings. Een kopie van een tekst zal lager scoren dan een eigen unieke tekst, maar met dat als reden begeef je je wel op glad ijs. Je schendt dan mogelijk het copyright, en je zou, als het ontdekt wordt, een deuk in je rankings krijgen die erger is dan het gebruiken van de oorspronkelijke tekst.
    1+1=b

  9. #9
    Quote Originally Posted by rvk View Post
    Maar als je uniek geschreven productteksten van een andere willekeurige webshop overneemt dan kan het zijn dat je je op een schimmig gebied betreedt (copyright).
    en de databankenwet en mogelijk de gebruikersvoorwaarden van de site. Dit uiteraard afhankelijk of je die teksten vervolgens weer publiek gaat maken.

  10. #10
    Bedankt voor de reacties.

    Ik zal de klant de voor- en tegens aangeven.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •