Results 1 to 3 of 3

Thread: Components Converteren van Delphi naar Lazarus

  1. #1

    Components Converteren van Delphi naar Lazarus

    Ik probeer een paar units te converteren van Delphi naar Lazarus zodat ik de applicatie kan bouwen op Linux. Is er ergens een goede source te vinden hoe dit exact gedaan kan worden?
    Ik krijg alleen maar foutmeldingen - er lijkt van alles te missen zodra ik in Lazarus (op Linux) een package wil compilen. Is er iemand die kan meekijken? Ik heb voor Delphi genoeg components geschreven maar voor Lazarus en vooral Linux nog niet.

    Ik kan de units hier posten als dat gewenst is, het zijn vrij simpele components - gebaseerd op TCustomControl

    [Edit] Oke ik ben al een stap verder, was niet bekend met de namen van bepaalde units die nodig waren voor BitBlt functie. Punt is nu dat hij installeerd, maar niet zichtbaar is in de IDE, maw ik krijg geen tab waarop mijn geinstalleerde componenten staan.
    Last edited by Reidinga; 25-Sep-20 at 00:39.

  2. #2
    In de pakkage file heb je de componenten geplaatst en het installeren gaat zonder fouten. Je ziet de component niet op de componentbalk verschijnen. Je moet wel nog een vinkje aanzetten bij Registreer unit.

    H.G. Frans

  3. #3
    Dankjewel Frans! Dat was het dus - ik heb alles nagelopen, maar schijnbaar nog niet genoeg onderzoek gedaan heb hier dwars over heen gekeken. Ik heb lazarus vaker gebruikt op Windows, maar nooit eigen components geinstalleerd dus dit was een leerweg. Dankjewel

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •