Results 1 to 6 of 6

Thread: Aanpassen gegevens map in Lazarus, staat in : C:\Users\Frans\AppData\Local\lazarus

  1. #1

    Aanpassen gegevens map in Lazarus, staat in : C:\Users\Frans\AppData\Local\lazarus

    Hollo allemaal,

    In Lazarus (2.0.8) kan je instellen waar de test locatie is. (Via Hulpmiddelen/ IDE Options). In de regel 'Folder voor bouwen van test projecten' staat waar deze worden opgeslagen. Dit is duidelijk.
    Maar Lazarus slaat gegeven op in de Map : C:\Users\Frans\AppData\Local\lazarus.
    In deze map staan o.a. de gegevens van de geïnstalleerde componenten.
    De vraag is nu waar kan je deze aanpassen zodat de gegevens op een andere plaats worden opgeslagen?

    Met een vriendelijke groet, Frans Dubbeld

  2. #2
    Gebruik de --pcp=\path\to\folder als opdrachtregel parameter bij het opstarten van Lazarus (beter nog: van startlazarus.exe).
    Op die manier kune je ook meerdere versies van Lazarus draaien met verschillende configuraties.
    Wel even de inhoud van C:\Users\Frans\AppData\Local\lazarus er naar toe kopiëren, anders start Lazarus op met een lege configuratie.

    Bart

  3. #3
    Of een lazarus.cfg gebruiken waar het path naar de config in staat.

    https://wiki.freepascal.org/Multiple_Lazarus

  4. #4
    Dit is gelukt. Maar ik heb nog een andere vraag.
    In Lazarus (2.0.8) kan je instellen waar de test locatie is. (Via Hulpmiddelen/IDE Options). In de regel 'Folder voor bouwen van test projecten' staat waar deze worden opgeslagen.
    Hoe kan ik deze map extern aanpassen, dus niet via Hulpmiddelen/IDE Options?

    H.G. Frans

  5. #5
    In je config directory staan een aantal config files.
    Het path zal in een van die bestanden staan.
    (Ik weet zo even niet welke)

  6. #6
    Wat wil je precies bereiken en hoe?
    Handmatig een XML bestand bewerken is niet zo moeilijk, maar waarom zou je dat willen als de IDE het voor je kan doen?
    VZIW kan je het niet als opdrachtregelparameter meegeven aan de IDE mocht je dat willen.

    Bart

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •