Results 1 to 5 of 5

Thread: Delphi migration tool restore naar ander options profiel

  1. #1

    Delphi migration tool restore naar ander options profiel

    Hallo hallo,

    Is het mogelijk om met de Delphi migratie tool een restore te doen naar een ander "options profiel" (weet niet of dat de juiste naam is) dat gemaakt is door de IDE op te starten met de -r optie? Nu lijkt het alleen te restoren naar de standaard aanwezige options.

    Bij voorbaat dank!

  2. #2
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    https://support.embarcadero.com/article/42597

    Als je een -r<naam> gebruikt zou je volgens het artikel een nieuwe basis setting in de registry aanmaken.
    Volgens het artikel, zou je dus een eigen profiel moeten kunnen maken.
    (ik kwam het tegen, niet getest)

    Peter
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  3. #3
    De -r optie die ken ik en het maakt inderdaad een nieuw profiel aan alsof je een versie installatie hebt. Superhandig als je bijvoorbeeld eigen componenten schrijft en je wilt kunnen switchen tussen productie en ontwikkel omgeving.
    Wat ik me afvroeg is of je met de migratie tool ook kon restoren naar een met een -r aangemaakt profiel. Zo zou je makkelijk je huidige config kunnen klonen.

  4. #4
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Delphi schijft een setting weg in het register Computer\HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Embarcadero\<x xxx> en in een map C:\Users\<gebruiker>\AppData\Roaming\Emarcadero
    Een kopie maken van beide mappen onder een andere naam geeft het gewenste resultaat, en is op te halen via de -r optie

    Kanttekening: Verwijzingen in de Borland, Codegear, Embarcadero mappen zijn niet consistent en verschillen in opbouw (BDS, RAD Studio, Studio )/<versienummer>
    Je zal dus voor elke versie moeten uitzoeken of de verwijzingen gelijk zijn.
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  5. #5
    Het had fijn geweest als met dit met de migratie tool kunt doen i.p.v. het register direct te bewerken.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •