Results 1 to 8 of 8

Thread: Internetradio in een Delphi app

  1. #1

    Internetradio in een Delphi app

    Hey allen,

    ik heb hier een vrij rare vraag, maar ik vind er zelf niet echt een pasklare oplossing voor. Ik heb ooit voor iemand een applicatie geschreven die succesvol
    word gebruikt in het bedrijfsleven op de bedrijfsvloer. De software word bedient met slechts 5 knoppen (ik emuleer de knoppen via een pokeys keyboard
    emulator) en men wil nu dat ik in de software een internet radio inbouw. één van de knoppen dient gewoon om het station te wijzigen.

    Stations worden opgeslagen en kunnen door een beheerder vooraf worden geselecteerd. Bedoeling is dat het volume via het proces word aangestuurd. Als
    er dus een situatie voordoet die de aandacht vereist, dan gaat het volume naar beneden.

    Nu heb ik al redelijk wat zitten stoeien , maar het lijkt mij heel lastig om dat bugvrij te krijgen, ik gebruik zowel de mediaplayer voor sommige directe streams
    en een tbrowser component voor streams die ineen browservenster zich afspelen. Maar dat loopt heel vaak fout.

    Ik had liever een soort website die een API aanbied met betrouwbare streams, die ik allemaal via de mediaplayer van delphi kan afspelen. Iemand die hier
    ook maar de minste ervaring mee heeft?
    whatever you do, you've done it
    ;-)

  2. #2
    http://www.radio-toppers.net/Radio toppers heeft een redelijk uitgebreid overzicht. Er bestaan meer van dat soort lijsten.

    Zelf pak ik altijd de directe streams en speel die af via VLC. VLC kun je ook embedded in een eigen delphi applicatie er zwerven verschillende delphi api's rond om te gebruiken. De lijst waar ze uit kunnen kiezen zou ik zelf in beheer houden. Er zijn verschillende online databases waar gebruikers uit kunnen kiezen, oa veel internetradio's doen dat. In het verleden zijn daar vaak problemen in ontstaan doordat bv zo'n fabrikant van internetradio's zijn contract met zo'n db provider laat verlopen.

    Zowel shoutcast als ook Icecast publiceren zelf ook lijsten van actieve stations. Als bij ons (ik help als hobby bij het beheer van een stream provider) in het pushen naar die 2 iets fout gaat dan hangen de klanten vrijwel meteen aan de lijn. Die lijsten als basis gaan gebruiken zou voor jou dus mogelijk een goede start kunnen zijn.

  3. #3
    Quote Originally Posted by Benno View Post
    http://www.radio-toppers.net/Radio toppers heeft een redelijk uitgebreid overzicht. Er bestaan meer van dat soort lijsten.

    Zelf pak ik altijd de directe streams en speel die af via VLC. VLC kun je ook embedded in een eigen delphi applicatie er zwerven verschillende delphi api's rond om te gebruiken. De lijst waar ze uit kunnen kiezen zou ik zelf in beheer houden. Er zijn verschillende online databases waar gebruikers uit kunnen kiezen, oa veel internetradio's doen dat. In het verleden zijn daar vaak problemen in ontstaan doordat bv zo'n fabrikant van internetradio's zijn contract met zo'n db provider laat verlopen.

    Zowel shoutcast als ook Icecast publiceren zelf ook lijsten van actieve stations. Als bij ons (ik help als hobby bij het beheer van een stream provider) in het pushen naar die 2 iets fout gaat dan hangen de klanten vrijwel meteen aan de lijn. Die lijsten als basis gaan gebruiken zou voor jou dus mogelijk een goede start kunnen zijn.

    Zeer goeie tip Benno !! Dankjewel, hier ga ik even mee aan de slag
    whatever you do, you've done it
    ;-)

  4. #4
    Ik ben uiteindelijk met BASS aan de slag gegaan en dat werkt uitstekend.
    whatever you do, you've done it
    ;-)

  5. #5
    Bass werkt heel mooi, maar wel een investering voor commercieel gebruik.

  6. #6
    Quote Originally Posted by Benno View Post
    Bass werkt heel mooi, maar wel een investering voor commercieel gebruik.
    Ja, dat is inderdaad duidelijk nog het grootste probleem. Wat een prijzen zeg
    whatever you do, you've done it
    ;-)

  7. #7
    Je zou ook FFMPEG of VLC kunnen gebruiken, die kan je ook vanuit delphi aanspreken en zijn zover ik weet wel bruikbaar ook commercieel

  8. #8
    Senior Member Delphiwizard's Avatar
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    België
    Posts
    160
    Iemand die ik ooit eens contacteerde op facebook had dit in Delphi gemaakt, ik heb hem ooit eens gevraagd om de sourcen maar nooit ontvangen, enfin je zou het kunnen proberen, http://www.rubensaquino.com.br/
    'Radio stream' app

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •