Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 22

Thread: Een nieuwe server...

Hybrid View

  1. #1

    Een nieuwe server...

    Jawel, de Windows server 2008(!) server was toch wel een klein beetje oud aan het worden, dus het werd tijd voor vernieuwing. Het heeft even geduurd, het overzetten van de site en database een half uurtje, het MySQL en PHP aan de praat krijgen een paar uur. Maar goed, dan heb je ook wat . Als je nog zaken vind die niet of niet goed werken hoor ik het graag van je.
    Marcel

  2. #2
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Hier doet 'ie het weer!
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  3. #3
    Goed werk Marcel!
    Draait het nu op een degelijke Linux bak of nog op een net van Windows?

    Veel waardering voor het in de lucht houden van ons onvolprezen forum.

  4. #4
    Quote Originally Posted by MaartenW View Post
    Goed werk Marcel!
    Draait het nu op een degelijke Linux bak of nog op een net van Windows?

    Veel waardering voor het in de lucht houden van ons onvolprezen forum.
    Ik ben nog altijd van de Windows afdeling, het is dus gewoon weer een Windows server geworden.
    Marcel

  5. #5
    Quote Originally Posted by VideoRipper View Post
    Hier doet 'ie het weer!
    Bij mij gaat er van alles mis.

    Normale site werkt niet (kan niet reageren) dus doe het nu via mobiele thema.
    Knoptitels boven de site kloppen niet.

    Ik zal mijn cache even helemaal leegmaken....
    (Geen knopje post nu)

    Neeeeeee.... de site werkt op dit moment werkelijk van geen kanten.
    Als je niet ingelogd bent zie je wel titels, ben je wel ingelogd dan zie je rare omschrijvingen als titels.

    In mobiele view heb ik geen knop titels om post te posten e.d.
    Ook geen optie om terug te schakelen naar normale view
    Ook geen today voor de tijd (terwijl die er wel staat als je uitgelogd bent)

    In standard view kan ik niet eens een reply posten.
    Ook kan ik een bestaande reply niet wijzigen.

    Zo zijn er nog heel veel andere dingen mis maar die zijn te veel om op te noemen en niet goed te testen als je niet eens kunt posten.

    (hopelijk klik ik nu de goede 'post' knop omdat ik hem niet kan lezen)
    Last edited by rvk; 15-Jan-21 at 19:26.

  6. #6
    Op Discord hadden we ook iemand met vergelijkbare problemen, die blijkt een luie DNS te hebben. Wil je in het weekend nog eens kijken of het beter wordt? Dan is je DNS misschien wel bijgewerkt. Het juiste IP adres is 84.247.8.60
    Marcel

  7. #7
    Ik draai zelf een pihole. Maar ik heb even de DNS op 1.1.1.1 en 8.8.8.8 gezet. Ik mag aannemen dat die niet 'lui' zijn.

    Ik kan nog steeds niets posten in standaard view en in mobiel view heb ik niet zoveel mogelijkheden om een plaatje te uploaden dus dan maar even via imgur.







    Maar ik zal het van het weekend nog wel eens proberen als er verder geen andere zijn die hierover klagen.

    Tsja... welk knopje?


  8. #8
    Quote Originally Posted by rvk View Post
    Maar ik zal het van het weekend nog wel eens proberen als er verder geen andere zijn die hierover klagen.
    Die waren/zijn er wel maar konden niets posten

  9. #9
    Compleet onbruikbaar geworden.
    In standaard style kan ik überhaupt nergens iets typen.
    Geen enkele knop (als er al 1 zichtbaar is) heeft een caption, geen idee wat ik doe.
    Heb nu style Mobiel.
    Kan tenmiste iets typen.
    Nu maar hopen dat ik op de goede knop (??) druk, anders ben ik weer alles kwijt.
    Dit zuigt behoorlijk.

  10. #10
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    RVk en Bart B, de verwachting is toch echt dat dat een DNS issue is, en jullie machine momenteel de content (deels) van de verkeerde IP af staat te trekken. Als ik rondneus zijn er nog diverse plekken op het internet waar het DNS naar 141.138.200.107 staat te wijzen. Geef het minimaal 24 uur, gebruik vooral even een schone / incognito browser om dan te dubbelchecken, sowieso een harde browser refresh, flush je locale DNS cache even of reboot, en keep us posted. Als het dan nog niet werkt... dan moeten we misschien even in de browser tools analyseren _wat_ er dan precies mis gaat. Want als het puur de oude DNS zou zijn, dan zou je het forum helemaal niet zien (alleen de "wordt momenteel verhuisd" berichtgeving). Ik kan me goed voorstellen dat het gedrag dat jullie ervaren naast typisch ook behoorlijk vervelend is!

    Het is uiteraard maar een datapunt, maar voor de volledigheid: hier werkt b.v. alles gewoon naar behoren (vanaf interne adressen en vanaf wat testmachines bij TransIP), afgezien van betere response tijden kan ik nergens aan zien dat we over zijn naar een andere server.

    Rik: Zowel via m'n eigen nameservers als via 1.1.1.1/8.8.8.8 resolved nldelphi.com op dit moment netjes naar 84.247.8.60 . Zou je kunnen verifieren of dat bij jou ook zo is (liefst op een punt zo dicht mogelijk op de browser) ?
    Last edited by Paul-Jan; 16-Jan-21 at 00:59.

  11. #11
    Ik zal morgen even kijken of Chrome inmiddels eigen dns gebruikt (hoewel ik dacht dat ze nog niet zover waren). (Maar ik had ook in IE gekeken en daar kreeg ik dezelfde problemen)

    (Ik neem aan dat jullie zelf ook de cache geleegd hebben)

  12. #12
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    Dank je dat je het zo naloopt!

    [Edit]Zie post van Marcel eronder, het b̶r̶e̶e̶k̶t̶ brak op de taalkeuze NL. Dan kun je lang zoeken in de DNS. [/Edit]

    Ter bevestiging: ja, hier de cache geleegd op dns en browserniveau, ook heen en weer geswitched tussen global en hosts-file based dns om problematiek proberen na te spelen, en de externe testmachines waren sowieso schoon.

    Chrome heeft geen eigen DNS, maar cachet wel heel aggressief over z'n eigen lifetime. Je moet chrome echt helemaal afsluiten (alle instanties, ook evt verborgen) voordat hij nieuwe instellingen oppikt vanaf het OS.

    Ik kan me voorstellen dat je het typen in een gammel forum snel zat bent, je kunt evt. ook even de chat in duiken (https://discord.gg/SUJS6Rpn). Alleen als je dat wil natuurlijk, maar voor troubleshooting is semi-realtime wel vaak een stuk effectiever. Ook omdat er vanaf daar desgewenst weer snel over te stappen is op voice en schermdelen.
    Last edited by Paul-Jan; 16-Jan-21 at 13:13.

  13. #13
    Voor de mensen met rare teksten op je knoppen: zet voorlopig even je taal op Engels (onderaan de pagina) dan werkt het weer. Gaan wij ondertussen zoeken waar dat aan ligt
    Marcel

  14. #14
    ...en alweer opgelost :-). Dus je mag 'm gewoon op Nederlands laten staan.
    Marcel

  15. #15
    Kijk... Nu werkt het hier ook weer

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •