Hoi
Ik heb een listbox met alle bestanden die in een zipfile staan. Via een dubbelklik kan de gebruiker het betreffende bestand openen in de standaard daarvoor geregistreerde applicatie.
Bij een dubbelklik wordt het betreffende bestand uitgepakt in de tempmap en dat wordt vervolgens via een shellexecute geopend. Werkt prima.

Omdat windows zelf een zipbestand presenteert als submap bedacht ik dat het mogelijk zou moeten zijn zo'n virtueel pad te gebruiken als basis voor een bestand dat wordt geopend via ShellExecute. ( d:\MapVanHetZipbestand\Zipbestand.zip\gezippedbest andsnaam). Dat leek aanvankelijk niet te werken omdat de testzip vnl JPG-bestanden bevatte. Toen ik bij toeval het enige tiff-bestand dubbelklikte verscheen dat promt op het scherm.
Uiteindelijk blijken alle bestanden op die manier te openen (als daarvoor er een applicatie is geregistreerd in windows) behalve de bestandstypen die gewoonlijk met de standaard foto viewer worden getoond ( tiff opent bij mij niet in de standaard fotoviewer). Eerst uitpakken en dan openen via de shellexecute is geen enkel probleem

iemand een idee waarom dat is?