Results 1 to 7 of 7

Thread: DevExpress PNG

  1. #1

    DevExpress PNG

    Ik blijf deze melding krijgen:
    Click image for larger version. 

Name:	Error.png 
Views:	108 
Size:	5.0 KB 
ID:	8149

    Ik heb zelfs de gehele devexpress suite welke ik heb geuninstalleerd - met de officiele installer, maar blijf deze error houden. Als ik een PNG image open opent hij deze schijnbaar als dxPNGImage in plaats van de door mij gewenste PNGImage van Delphi zelf. Iemand die hier een fatsoenlijke oplossing voor weet? Ik zit al te denken om een nieuwe VM met windows en Delphi installatie, zonder devexpress op te zetten. Ik heb al vaker problemen gehad, maar dit wordt enorm vervelend op den duur..

  2. #2
    Probleem is, als die dcu ergens staat, gecompileerd met je applicatie, dan zal die niet gedeinstalleerd worden. Waarschijnlijk heb je nog ergens dxPNGImage of dxGraphix ofzo in je uses, en staat er nog ergens een dcu van die nu in je applicatie gebruikt wordt.
    Ik zou op zoek gaan naar het dcu output path van je project en dat leeghalen, om te beginnen. Met een beetje gelukt struikelt de compiler dan op het onbreken van de DevExpress units die je gedeinstalleerd hebt. Of je googlet naar de naam van de unit waarin die class staat, en zoekt die op in je code.
    1+1=b

  3. #3
    Dankje ik heb uiteindelijk gewoon de hele boel opnieuw geinstalleerd, en nu werkt het wel.

  4. #4

  5. #5
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Meerdere .res files in verschillende dirs kunnen ook verwarrend zijn

  6. #6
    Ja ik had al alle bestanden verwijderd, en alle units en forms in een nieuw project gezet, dat hielp niet. Deinstallatie van devexpress hielp ook niet, echt vanalles geprobeerd - en uiteindelijk nieuwe installatie gedaan. Devexpress zijn op zich hele goede components, ik erger mij alleen kapot aan het feit dat ze die PNG property editor erbij zetten hoewel Delphi 2010+ zelf al PNG heeft. En de PNGObject/PNGImage zijn niet compatible met dxPNGImage. En bij installatie krijg je geen optie - om deze te installeren, en als ik aan open-source projecten werk wil ik niet dat er afhankelijkheden in zitten van betaalde components, zodat iedereen de source kan gebruiken zonder dat ze ook Devexpress moeten hebben

  7. #7
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Ik had een paar jaar geleden precies hetzelfde probleem: je kunt TdxPNGImage alleen helemaal "Uitzetten" of alleen helemaal "Aanzetten" en niet per project.
    Zelf zag ik meer nadelen dan voordelen bij het gebruik van TdxPNGImage, dus heb deze toen helemaal uitgezet in de package.

    To disable our TdxPNGImage class registration in RAD Studio 2009 and later, and allow the IDE to load .PNG images using a built-in functionality, do the following:
    - Comment out {$DEFINE DXREGISTERPNGIMAGE} in the dxGDIPlusClasses unit.
    - Run our VCL Product Setup in Recompile mode.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •