Results 1 to 10 of 10

Thread: Vreemde crHandPoint cursor

  1. #1

    Question Vreemde crHandPoint cursor

    Plotseling had ik een andere cursor in de lijst staan! (rechts op het plaatje). Waar komt
    die vandaan en hoe ik hem kan replacen? Andere projecten hebben er geen last van.
    (Deze vreemde cursor staat ook niet in de Windows/Cursor map)

    Click image for larger version. 

Name:	Delphi Cursors.jpg 
Views:	54 
Size:	50.4 KB 
ID:	8156

  2. #2
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Delphi volgt de windows instellingen,
    Als daar wat veranderd krijg je andere cursors te zien

    bij een ander kleurtje, krijg je ook een andere zandloper, je handje zal net zo iets zijn

    Click image for larger version. 

Name:	muis1.PNG 
Views:	55 
Size:	19.2 KB 
ID:	8157 Click image for larger version. 

Name:	muis3.png 
Views:	54 
Size:	9.0 KB 
ID:	8158
    Last edited by Wok; 24-Apr-21 at 16:28.
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  3. #3
    Natuurlijk heb ik daar naar gekeken maar andere instellingen maken maakte niets uit en dan had die vreemde cursor
    ook in de Windows/Cursor map moeten staan maar daar staat hij niet.
    Als ik een ander of nieuw project open staat de vreemde cursor de ene keer wel en de andere keer niet in de lijst.

  4. #4
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Delphi slaat alleen de waarde op in je Dfm (cursor = crHourglass), welk symbool er bij hoort is Windowsversie en/of machine afhankelijk.

    Je zal voor jezelf moeten nagaan op welk moment dit zich voordoet, een extern programma beïnvloed je cursorplaatje.
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  5. #5
    Ja, dat is juist wat me dwars zit... Is het een virus of zo? / Ben ik gehackt?
    Ik heb mijn hele c:\ schijf nagekeken maar heb dat cursortje niet kunnen vinden.
    Ik zoek verder... Ik had wel screen.cursor gebruikt maar weer weggehaald.
    Zit ook in andere projecten en daar geen last.

  6. #6
    Ik ben erachter....
    De oorzaak lag in het HTML-Viewer / Frame-Browser package!
    Zodra ik daar een component van op het form zet dan verandert de HandPoint cursor.
    Helaas blijft dit net zolang van kracht totdat Delphi wordt afgesloten en herstart zodat
    ook nieuwe projecten of bestaande projecten deze cursor krijgen als je dat niet doet.
    Nu weet ik dus nog niet of het kwaad kan maar ik had het liever niet gezien.

  7. #7
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Hmmm raar fenomeen; ik dacht eerst aan iets met de manifest van je applicatie o.i.d., maar blijkbaar overschrijft dat component de icons op je systeem (op een hele vieze manier) zodra je deze in je project gebruikt.
    Als je toevallig de source hebt kun je wellicht zien wie/wat/waar dat gebeurt (maar slordig/vies is hun oplossing wel in ieder geval).
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  8. #8
    Inderdaad zag ik in die source een ZoomAndHandCursor.RES
    Het heeft me de nodige moeite gekost om de HTMLView te installeren dus doe dat niet graag nog eens.
    Ik zou kunnen proberen die RES weg te halen maar kreeg al genoeg problemen bij de instal vooral na een 2e keer...
    Men zij gewaarschuwd...

  9. #9
    Senior member mzwollo's Avatar
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Larserbos
    Posts
    155
    Deze afwijkende handcursor bevindt zich in de Source-map van HtmlViewer en wel in het bestand Html32.res.

  10. #10
    Dan zijn er 2 RES bestanden met die handcursor?: Html32.RES + ZoomAndHandCursor.RES
    Het kan best zijn dat als je die bestanden weglaat bij de install dat je dan problemen krijgt.
    Die kreeg ik tenminste wel bij eerdere experimenten tijdens die installatie.
    Het draait nu verder goed dus laat het er verder bij. Ik heb nog bij Design Package
    gekeken of ik daar iets weg kon halen maar zag er niets tussen zitten.

    Click image for larger version. 

Name:	Package.jpg 
Views:	49 
Size:	62.4 KB 
ID:	8159

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •