Results 1 to 7 of 7

Thread: Twee bestand in 1 map

  1. #1
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509

    Twee bestand in 1 map

    Beste,

    Op een NAS (Synology D216play) heb ik (bij een van onze gebruikers) een vreemde situatie gezien.
    Het programma gaf een foutmelding op één van de bestanden (DBIsam, meest recente versie) dat een index ontbrak.
    Na veel zoekwerk, kwam ik er achter dat er, naast de .dat (waarin de data zit) zich TWEE .idx bestanden stonden.
    Met exact dezelfde naam !
    Ik kreeg één ervan verwijderd, met de andere lukte dat niet.

    Uiteindelijk heb ik de .dat naar mijn eigen pc overgehaald (Teamvier is je vriend), en de .idx opnieuw op laten bouwen.
    Ik kon de twee bestanden daarna zonder problemen weer terugzetten in de map waarin ze thuishoorden en was het probleem verholpen.

    Het bizarre is dus dat er twee bestanden met exact de zelfde naam in dezelfde directory staan. Mij is altijd verteld dat zoiets onmogelijk is, maar ja... ik heb 't toch echt gezien.
    Heeft iemand een hint, of zo iets zelf gezien ?
    Erik

  2. #2
    Helemaal exact hetzelfde, of misschien een verschil in hoofdletters, of wellicht spaties aan het begin of eind? Synology's Disk Manager is gebaseerd op Linux en maakt daar onderscheid tussen.
    1+1=b

  3. #3
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    ik heb er goed naar gekeken: HELEMAAL identiek, daarom snap ik het ook niet
    Erik

  4. #4
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    Spannend! Hoe benaderde je de synologie toen je het probleem zag? Via een gedeelde schijf vanaf Windows Verkenner? Via Synology DiskStation? Vanaf een linux terminal prompt?

  5. #5
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    Paul-Jan : ik log via Teamviewer in op een Windows pc, vandaar via de verkenner naar de betreffende map op de NAS.
    Erik

  6. #6
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    Ah! Dan is een mogelijke verklaring dat 1 van de twee bestandsnamen karakters bevat die in linux-land wel mogen maar in Windows-land niet (zoals een CR in de filename), die filtert de verkenner view er netjes voor je uit.

    Daar heb je niet veel aan, want je kunt het niet controleren en het verklaart ook niet hoe het zou zijn ontstaan.

  7. #7
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    inderdaad. er was ook helemaal niets vreemds aan te zien. het enige dat opviel was dat één van de twee .idx bestanden niet te verwijderen was, maar wel overschrijfbaar met het .idx bestand dat ik via Teamviewer van mijn pc over heb gestuurd naar de map op de NAS van de gebruiker. die actie verbaasde mij, ik had het vermoeden dat ik problemen zou krijgen met het overschrijven.
    Erik

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •