Results 1 to 8 of 8

Thread: Websockets

  1. #1

    Websockets

    Zijn er mensen die ervaring hebben met websockets binnen Lazarus? En zo ja welke components gebruiken jullie hiervoor? Ik wil een applicatie bouwen in Lazarus wat kan draaien op een Raspberry PI, en wat ik kan aansturen uit een web interface. Ik dacht hierom aan websockets, omdat ik op deze manier sneller/directer contact heb tegenover REST API. Het gaat om een download applicatie, waar je via een webinterface makkelijk kan browsen door een media library met bijhorende movie/serie info.

    Graag hoor ik ook jullie pros/cons voor deze oplossing, ik ben er nog niet zeker in dat ik het op deze manier wil oplossen - dus mochten jullie een beter idee hebben, zijn die ook zeker altijd welkom!

  2. #2
    Niet in Lazarus wel in delphi oa sgcWebSockets getest werkte goed. Daarna eea gedaan via de browser CEF4Delphi, ging ook aardig. mORMot, indy, synapse etc schijnen ook websockets te hebben maar de vraag is of al die andere implementaties wel de sub protocollen hebben geïmplementeerd, de meest zijn behoorlijk kaal (afgezien van sgc) Vanwege de prijs van sgc en het gebrek aan support voor de sub protocollen bij de overige uiteindelijk eea via CEF4Delphi gedaan (is er ook voor Lazarus)

  3. #3
    Oke CEF4Delphi is toch op basis van de chromium engine? Werkt dat ook zonder VCL/LCL?

  4. #4

  5. #5
    Quote Originally Posted by Reidinga View Post
    Oke CEF4Delphi is toch op basis van de chromium engine? Werkt dat ook zonder VCL/LCL?
    zover ik weet wel, maar op zijn eigen forum kan je dit soort vragen stellen en hij geeft snel en volledig antwoord, inclusief indien nodig voorbeelden. Was dusdanig onder de indruk van zijn werk dat een donatie wel op zijn plaats was

  6. #6
    Oke top dankjewel ga ik snel eens kijken

  7. #7
    Senior Member
    Join Date
    Dec 2003
    Location
    Den Haag
    Posts
    210
    Niet in Lazarus, maar net als Miep in Delphi werken de eSeGeCe componenten prima. Deze zijn ook voor Lazarus beschikbaar.

    Andere mogelijkheid is TMS WEB Core. Schijnt ook voor Lazarus te werken.

  8. #8
    Dankjewel - die eerste lijkt voor mij het interessantste (kwa prijs vooral) €150 tegenover de €400 van TMS

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •