Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 22 of 22

Thread: Aaarhg! Toetsenbordperikelen: ANSI vs ISO

  1. #16
    maar als ik nu aan een Dvorak toetsenbord moet gaan wennen, komt er, qua werk, helemaal niets meer terecht
    Was hier ook het probleem . Een vriend gebruikte het en was daar ongelooflijk snel mee. Ik kon er niet aan wennen.

    Hoop dat je een typplank gevonden krijgt die je bevalt.

  2. #17
    Het is CAPSLOCK day en toetsenbord-brombeer-maand . Maar hier hetzelfde probleem: mijn Rapoo was aan vervanging toe, samen met vriend muis. Omdat vriend muis sowieso Logitech werd heb ik daar ook het toetsenbord bij besteld. En inderdaad, hier ook niet de beloofde indeling ontvangen. De enter toets zit me niet zo in de weg, maar de ini-mini shift wel. Probeer daar maar eens een ctrl-shift mee te toen met je linkerhand. Indedaad, RSI na een week. Die functietoetsen zonder lege ruimte bleek overigens ook niet heel handig, ik vind de juiste functietoets niet meer blind.

    Dus de Rapoo is weer terug gepromoveerd.

    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20210628_162112.jpg 
Views:	149 
Size:	59.5 KB 
ID:	8179
    Marcel

  3. #18
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    In mijn PC begindagen (386sx 20) heb ik een paar jaar op een Duits Qwertz getikt met US international indeling. Ging op zich ook:-)

  4. #19
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ik ben daar niet zo bewust mee bezig met ANSI en ISO. Wist niet eens het verschil.
    Ik heb eerder het probleem met de spaties tussen de toetsenboorden. Bij laptops zit daar nog al een verschil in.

    De oude beestjes werken nog prima, Peter. Al snap ik de behoefte aan iets nieuws
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  5. #20
    Zojuist een draadloos HP toetsenbord 800 + muis besteld. Deze worden nog wel in Ansi geleverd (volgens klantenservice). Heeft alleen weer een \ toets in plaats van de rechter ctrl toets, maar ik kan me niet herinneren dat ik die ooit gebruikt heb.

    Rapoo heeft ze ook nog, maar de nieuwere variant heeft een vreemde configuratie van het numerieke deel.

    Andere oplossing is bij Amazon in de US een keyboard kopen. Verzendkosten vallen wel mee (€ 12,-) en op toetsenborden zitten geen invoerrechten.

  6. #21
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by Robbert1961 View Post
    een draadloos HP toetsenbord 800 + muis besteld. [...] Heeft alleen weer een \ toets in plaats van de rechter ctrl toets,
    Even gekeken (ondanks dat het geen Logitech is), maar die heeft weer van die vlakke toetsen waar ik niet mee overweg kan.

    Die missende CTRL toets had ik trouwens nog niet eerder gezien.
    Wie bedenkt dat soort vreemde indelingen, maar vooral: met welk doel?

    Welkom bij de club trouwens.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  7. #22
    Tip van een collega: Lenovo schijnt nog ansi te zijn. Ik heb contact gehad met Logitech maar ansi is in Europa niet te bestellen en Logitech US levert niet in Europa.

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •