Results 1 to 4 of 4

Thread: Welk type help bestand

  1. #1

    Welk type help bestand

    Hi

    Vraagje...welke type help bestand leveren jullie bij je Windows applicaties.
    Ik gebruik nu een .pdf die vanuit de applicatie geopend wordt maar ik kan
    ook een compiled html help (.chm) of een webhelp file genereren.

    Greetz Peter

  2. #2
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,084
    Ik doe er meestal een minimaal helpfile bij, zowel pdf als chm. De rest staat online op een html pagina ergens op mijn webserver.
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  3. #3
    Indien mogelijk gebruik ik primair HTML en een chm als backup. HTML, indien extern gehost, heeft natuurlijk als voordeel dat je makkelijk aanpassingen kunt maken zonder de eindgebruiker lastig te vallen. Als HTML niet mogelijk is gebruik ik chm. De reden voor deze keus is dat je zowel met HTML als chm makkelijk context help kunt inbouwen in je applicatie. Daarnaast lever ik ook een PDF. Als je een beetje redelijke HAT (Help Authoring Tool) hebt, is het een appeltje eitje om meerdere output formaten te genereren.

  4. #4
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Ik lever alleen een PDF handleiding mee. Deels ook omdat lokaal (context gevoelig) er vaak niet echt veel zinnige help te bieden is, het hangt allemaal te veel samen om stukje bij beetje te leren. Niet alle applicaties lenen zich voor online help.

    Quote Originally Posted by luigi View Post
    Indien mogelijk gebruik ik primair HTML en een chm als backup. HTML, indien extern gehost, heeft natuurlijk als voordeel dat je makkelijk aanpassingen kunt maken zonder de eindgebruiker lastig te vallen.
    Je moet dan echter wel weer help blijven aanbieden voor alle versies in omloop en moet je met hosting verandering e.d. rekening houden, dat alles is ook een rompslomp, vooral op langere termijn.

    Ook neuzel verhalen dat de lokale MSIE totaal is dichtgetimmerd, en je de applicatie een andere browser moet laten opstarten e.d.

    Aangezien onze applicaties niet in een kantoor omgeving gebruikt worden is internet, was het niet eens een optie.


    Ik weet van andere devels dat het "PDF als Help" opstarten overigens wel meer voor komt.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •