Results 1 to 4 of 4

Thread: XE10.4, Kan bestand niet lezen.

  1. #1

    XE10.4, Kan bestand niet lezen.

    Ik ben overgestapt op XE10.4, en heb nu het probleem dat ik een bestand niet meer kan openen in een App.
    Met XE10.3 had ik dat probleem niet.

    Bij Uses Permissions staan
    Read external storage en Write external storage Aan.

    Ik geef de App lees toestemming:

    Code:
     PermissionsService.RequestPermissions([JStringToString(TJManifest_permission.JavaClass.READ_EXTERNAL_STORAGE)],
      procedure(const APermissions: TArray<string>; const AGrantResults: TArray<TPermissionStatus>)
        begin
         if (Length(AGrantResults) = 1) and (AGrantResults[0] = TPermissionStatus.Granted) then
           begin
            //Er is Toestemming
            Start_App();
           end
         else
           begin
            //Er is Geen Toestemming
            Toestemming_3();
           end;
        end);
    Als ik bij de rechten van de App kijk, dan staat Opslagruimte aan.

    Maar als ik een bestand probeer te lezen, dan krijg ik de melding:
    Cannot open file ... Permission denied

    Waarom kan ik het bestand niet lezen denken jullie ?

  2. #2
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Mogelijk is het bestand in gebruik door een andere toepassing of is er weer eens een windows instelling om zeep geholpen in een van de laatste update's waardoor je geen rechtten meer heb
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  3. #3
    Het gaat over een Android App, en het bestand staat op deze Android telefoon. Het bestand is niet in gebruik door een andere toepassing.
    Als ik de App die gemaakt is in XE10.3 gebruik dan werkt het goed (Zet de toegang tot de bestanden handmatig aan bij de rechten van deze App).
    Maar een App die gemaakt is in XE10.4 gebruik, dan heeft deze geen toegang tot dit bestand (ook niet als ik de rechten van de App wijzig).

    Ik geef de App toegang tot de bestanden (in run time), maar ik vraag mij of of ik dat wel op de goede manier doe. In XE10.3 zetten ik gewoon bij de Rechten van de App, de toegang tot bestanden aan op mijn telefoon en het werkte. Dat werkt nu dus niet, en probeer ik dit tijdens run time te doen met code (zoals het hoort), maar hoe moet dat exact ? Want ik vermoed dat ik daarbij iets verkeerd doe.

  4. #4
    Namens MMSoft (omdat deze hier niet meer kan posten op dit moment):

    Het probleem is opgelost na een update van XE10.4.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •