Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 21 of 21

Thread: Omzetten externe code naar Delphi

  1. #16
    als ik zo lees lijkt het op een routine om een string in base64 om te zetten, daarna de base64 resultaat om te draaien en er vervolgens 17 bij op te tellen.

    ik zo alle byte cast verwijderen en vervolgens in de delphi code alleen de twee regels toevoegen die missen voor

    byte[] bArr = new byte[length];
    byte[] bArr2 = new byte[length];

    oftewel

    setlength(bArr,length);
    setlength(bArr2,length);

    waarbij length de lengte is van de base64 decoded string.

    byte[] decode = Base64.decode(str, 0);
    int length = decode.length;

    in de delphi code is die code niet correct

    lengthDecode := ByteLength(input);
    decode := TEncoding.UTF8.GetBytes(input);

    De oorspronkelijke code gebruikt de lengte van decode, wat logisch omdat er byte by byte (element) door decode heen wordt gelopen in de eerste loop

  2. #17
    Quote Originally Posted by GolezTrol View Post
    Als 1 op 1 vertalen niet lukt, of niet meevalt, is het misschien makkelijker om een nieuw stuk code te schrijven dat hetzelfde doet.
    Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ik snap namelijk niet goed wat ze hier doen. Snap de logica niet. Dus dan bedenk je ook niet snel een andere manier om het te doen.

    @ Miep
    Dank voor de uitleg. Snap het nog niet helemaal. Maar ga hier mee aan de slag om te zien of ik er verder mee kom.
    Niets is zo gemakkelijk als het lijkt.

  3. #18
    Ik wil wel proberen om te helpen als je me kan zeggen welke taal de originele code in is? Dit lijkt of Java of Kotlin, kom ik in de buurt?

  4. #19
    Maar hoe kom je dan aan een stuk code met zulke vage namen en waarvan je niet weet wat het doet of moet doen? Ben je iets willekeurigs aan het reverse engineeren?
    1+1=b

  5. #20
    ik zou gokken kotlin vanwege de Base64.decode(str, 0);

    overigens is in de delphi code TEncoding.UTF8.GetBytes(input); gebruikt, volgens mij niet echt hetzelfde

  6. #21
    Ik dacht dat het java code was. Maar dat weet ik niet zeker. Het komt uit de code van een app.
    Quote Originally Posted by Miep View Post
    overigens is in de delphi code TEncoding.UTF8.GetBytes(input); gebruikt, volgens mij niet echt hetzelfde
    Dat is dan dus mijn fout...
    Niets is zo gemakkelijk als het lijkt.

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •