Results 1 to 5 of 5

Thread: Custom Hints

  1. #1

    Custom Hints

    Ik wil voor een custom control die ik maak hints weergeven op het control, bijvoorbeeld als een gebruiker over een item gaat of een guideline. Alles in dit customcontrol wordt getekend - er zijn dus geen child controls met een handle. Nu zou ik toch graag een hint weergeven, maar als ik hiervoor de hint van de customcontrol gebruik kan ik deze hint window niet netjes plaatsen.

    Is er een manier om zelf een hintwindow op te vragen op een bepaalde locatie? En zijn daarvoor misschien al examples? Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven en kom dus vooral terecht bij vragen over het aanpassen van een hintwindow wat ik dus niet zoek.

  2. #2
    `Application.ActivateHint` accepteert een TCursorPos, met de plaats waar de hint moet komen.

    Een andere invalshoek, maar denk ik minder handig om als component op in te springen: Application.OnShowHint wordt aangeroepen bij het tonen van een hint, en krijgt een THintInfo record mee, dat je kan aanpassen.

    Wellicht kan je eens in de VCL code gluren of die THintInfo nog ergens anders wordt beïnvloedt, op een plek waar je er vanuit je TCustomControl nog wat meer kan. Ik zit zelf momenteel op de Community edition, dus geen source bij de hand.
    1+1=b

  3. #3
    Ja ik heb hier zelf ook naar zitten kijken, maar ik zou niet graag werken via de Application.OnShowHint omdat ik die elders in de applicatie ook wil gebruiken en deze niet direct in het component wil gebruiken.

  4. #4
    Application.ActivateHint lijkt dan beter, maar ik denk dat die wel direct een hint toont, en dus geen rekening houdt met de delay die normaal gesproken geldt voor hints.
    1+1=b

  5. #5
    Dankjewel ik ga eens kijken hoe dat werkt; wellicht kan ik zelf een HintWindow maken en gebruiken

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •