Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 25 of 25

Thread: Windows 11

  1. #16
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by jkuiper View Post
    Ik vraag mij af of mijn vrouw staat te wachten om een lunix applicatie te starten onder Windows. Ben allang blij dat ze office kan vinden

    Voor crosscompiling zal het wel mooi zijn met Lazarus. Maar in principe kan ik dat nu ook al met een VM.
    Crosscompiling naar android of zo misschien. Maar gewoon naar Linux kan je beter doen in een distro die meer op je target lijkt.

  2. #17
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Logisch. Van bedrijven moeten ze het niet hebben. Het gaat om de particuliere consument.
    Mijn zoon kon een update uitvoeren naar Windows 11. Heb hem afgeraden en t wachten tot de meeste problemen (zie een nieuw OS met zich mee brengt) zijn opgelost.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  3. #18
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,703
    Quote Originally Posted by jkuiper View Post
    Logisch. Van bedrijven moeten ze het niet hebben. Het gaat om de particuliere consument.
    Is dat zo?
    Het lijkt me dat de commerciële markt vele malen interessanter is dan de consumentenmarkt, ook gezien het (bijna agressief) pushen van Azure/Office365.

    Naar goed Microsoft gebruik slaat iedere (redelijk) succesvolle Windowsversie altijd een versie over; we zullen het wel zien.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  4. #19
    Ik gebruik nu al een heel wat jaren Linux als main OS, en draai WIndows in een VM. Zo heb ik verschillende Delphi versies met en zonder 3rd party components (vooral Devexpress zorgt voor veel overhead ook als je ze niet gebruikt). Ik werk zelf dan in de VM's op Windows 10 en dat bevalt prima voor mij hoeft Windows 11 niet zo nodig. Zowiezo zijn ze de laatste jaren constant de UI/UX aan het veranderen.. Ik vind de "goede oude" start balk nog het fijnste..

  5. #20
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    voor mij is het niet alleen wat ik zelf leuk / goed / enz. vind, maar we moeten ook rekening houden met onze gebruikers. Als er gebruikers overstappen op een Win11 computer, dan moeten onze applicaties er wel op werken ...
    Erik

  6. #21
    Als er gebruikers overstappen op een Win11 computer, dan moeten onze applicaties er wel op werken ...
    daar heeft MS volgens mij gratis vm's voor zodat je daarop kunt testen.

  7. #22
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    Quote Originally Posted by Benno View Post
    daar heeft MS volgens mij gratis vm's voor zodat je daarop kunt testen.
    Het gaat er om, dat we er niet omheen kunnen.

    (Ik heb inmiddels in een Win11 omgeving e.e.a. kunnen testen, en tot nu toe alleen wat cosmetische dingen gevonden)
    Erik

  8. #23
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,703
    Quote Originally Posted by ErikB View Post
    dat we er niet omheen kunnen.
    Mwah, de ervaring leert ons wat anders: als de klant het niet koopt/gebruikt, dan past MS zich meteen aan (herinnert u zich Win ME, Win Vista en Win 8 nog... om er maar een paar te noemen?)
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  9. #24
    Op kantoor heb ik een i9 7980xe op Windows 10 waar Windows 11 via VMWare is gevirtualiseerd. Thuis heb ik een 3900x op Windows 10 waar Windows 11 ook is gevirtualiseerd. Beide PC's voldoen aan de TPM 2.0 en Microsoft heeft Windows 11 nog niet aangeboden via updates. Om mijn PC's te laten voldoen aan de TPM 2.0 moest ik BIOS updates uitvoeren. Mijn Dell Precision laptop krijgt in December een update naar Windows 11. Mijn nieuwe Dell XPS laat ik out-of-the-box uitrusten met Windows 11. Ik ben dus nog niet overgestapt. Wanneer ik de overstap maak dan vervang ik C++Builder 10.4 voor 11.
    Onmogelijk... Is geen feit, maar een mening.

  10. #25
    Senior Member
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    150
    Bij ons is iedereen, die kon qua hardware, overgegaan op Windows 11.
    Geen problemen gehad.
    Voor mijn eigen Delphi PC moest ik een TPM installeren, en mijn i7 uit de 7 serie was dan niet echt voldoende maar dat kon je via de registry dus bypassen.
    Werkt ook prima allemaal.
    Binnenkort ook maar weer eens upgraden naar de laatste Delphi versie. Zit nu nog op 10.2.3 Tokyo ofzo.
    Daarna zijn de servers met Server 2016 aan de beurt.

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •