Results 1 to 5 of 5

Thread: Scherm uit

  1. #1
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085

    Scherm uit

    Ik heb een vreemd verzoek gekregen van een klant.
    die wil een 'scherm uit' knop in zijn applicatie.

    Als er bezoekers zijn, moet het scherm(en) snel op zwart gezet kunnen worden.

    Ik heb wat geprobeerd met een zwart plaatje over de applicatie heen, maar dat is maar een halve oplossing
    met meerdere monitoren, mis je dus een stuk, zelfs als je align desktop doet, blijft soms wat in beeld.
    Een slaapstand van je monitor zou mooi zijn, maar hoe activeer je die onmiddellijk?

    Peter
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  2. #2
    Misschien een rare suggestie maar rundll32.exe user32.dll, LockWorkStation ? (oftewel windows-key+L)

    Dat kan natuurlijk ook programmeertechnisch met een call naar LockWorkStation in user32 dll.

    Dat is vziw daarvoor bedoelt ?
    Iedereen wist dat het onmogelijk was. Behalve dan die ene dwaas die dat niet helemaal goed had begrepen en het toch deed.

  3. #3
    De LockWorkStation lijkt mij hier inderdaad ook beter. Het is mogelijk om de monitor in slaap te zetten maar die komt daar gelijk weer uit bij het bewegen van de muis. En dan moeten ze gelijk weer de slaapknop indrukken als dat niet de bedoeling was (en met meekijkers kan dat veel te laat zijn).

    Een andere mogelijkheid is een form weer te geven en te maximaliseren. Maar dat werkt maar voor één monitor (niet voor een multimonitor setup). Dus de LockWorkStation is eigenlijk de ideale oplossing. Hebben ze gelijk het voordeel dat ze even van het werkstation kunnen weglopen terwijl deze beveiligd is.

    (CTRL + ALT + DELETE gevolg door ENTER was bij mij ook routine om even mijn station te locken voordat de toetsenborden een windowstoets hadden.)

  4. #4
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Hier is: Onbekend is onbemind van toepassing, Windowstoets + L hoe simpel kan het zijn, daar had ik niet zo snel aan gedacht

    Bedankt voor het meedenken
    Peter
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  5. #5
    Er zijn ook schermpjes, een soort folie, die je voor je scherm kan zetten of erop kan plakken, waardoor je alleen wat ziet als je recht voor je scherm staat. Mensen die schuin van opzij naar het scherm kijken zien dan niets. Zoektermen: Privacy-filter, privacy-folie, privacy-scherm. Bijvoorbeeld op 123inkt.nl.

    Misschien is dat op zichzelf al helemaal voldoende, en anders geeft het je in ieder geval wat meer tijd om het scherm uit te zetten of te locken.
    1+1=b

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •