Beste forumleden,

ik ben een programma aan het schrijven waarmee ik raw-images kan tonen. De foto's zijn afkomstig van Canon, Nikon en Sony camera's. Ik open daartoe de foto, lees de offset en grootte van de embedded jpg en kopieer deze data naar
een memorystream. Op het form "pleeg" ik dan een Image1.LoadFromStream(ms).
Dit werkt perfect en elke nef, cr2 of arw foto wordt getoond (voor jpg gebruik ik Image1.LoadFromFile(sJpg).

Ik lees de folder, creeer voor elke foto een Image en voeg deze toe aan een scrollbox. Op die manier zie ik als het ware een soort van filmstrip met daarin alle foto's uit die folder. Ook dit werkt perfect, echter....
het is ontzettend traag. Ik snap dat het lezen van de offset en het maken van een image en deze toevoegen aan de scrollbox, tijd kost (ca. 2 seconden), maar bij meer dan 100 foto's in een folder, duurt dat wel erg lang.
Nu is mijn vraag: zou een thread hier oplossing kunnen bieden? De foto's worden toegevoegd aan de scrollbox in een buttonclick.
Ik zou natuurlijk gedurende het laden een boodschap kunnen tonen ("Ten (10) moments please") en het form verder disablen zodat de gebruikers niet gaan lopen klikken. Alternatief zou zijn dat ik steeds maar een gedeelte in de scrollbox laad, maar
hoe pak ik dat aan? Is de scrollbox hiervoor wel het geëigende component?

Hoe denken jullie hierover?

Groetjes van Tinus.