Results 1 to 6 of 6

Thread: OmniThreadLibrary

  1. #1

    OmniThreadLibrary

    Hallo hallo,

    In mijn projecten kijk ik altijd kritisch naar het gebruik van third party libraries en componenten, omdat het gebruik ervan ook kosten (niet alleen geld, maar vooral ook een tijdsinvestering) en risico's met zich meebrengt. Nu is mijn interesse gewekt door de OmniThreadLibrary en zo op het eerste gezicht zie ik er de voordelen wel van in. Ik vroeg me alleen af wat de ervaring is van anderen zodat, ik een betere afweging kan maken of ik de OmniThread wel of niet wil gaan gebruiken.

    Bij voorbaat dank!

  2. #2
    De TThread van Delphi zelf schijnt wat tekortkomingen te hebben voor het zware werk. Daarom zweren mensen bij andere implementaties, zoals die van Indy of van OmniThreadLibrary.
    Ik heb zelf ooit eens geprobeerd om het te gebruiken voor z'n threaded queues, maar ik had moeite om het aan de praat te krijgen, en vond het maar omslachtig. Maar waarschijnlijk lag dat aan mij en mijn (gebrek aan) geduld, want ik ook al meermaals gehoord dat mensen het met plezier en succes gebruikten.

    Overigens hebben de recentere versies van Delphi inmiddels ook een flinke library voor het werken met asynchrone code, en de abstracte notie van 'tasks' zoals ze ook C# ze kent. Wellicht handig om te kijken of dat doet wat je wilt, voordat je in een aparte library duikt.
    1+1=b

  3. #3
    Met de komst van de Parallel Programming Library in Delphi is het zeker een stuk makkelijker geworden om multithreading applicaties te schrijven. Ik was wat nieuwsgierig geworden naar de OmniThreadLibrary na het lezen van het boek "Delphi High Performance" van Primoz Gabrijelcic. In dit boek beschrijft de auteur de PPL van Delphi, maar er zitten ook wat verwijzingen in naar OmniThreadLibrary. Omdat de auteur van het boek ook een/de ontwikkelaar is van de OmniThreadLibrary, vermoed ik dat de OmniThreadLibrary meer te bieden heeft/een goede aanvulling is op de standaard PPL van Delphi.

  4. #4
    Meerdere multi-threaded applicaties geschreven en daarom ook naar OmniThreadLibrary gekeken maar vond het net als [GolezTrol] te omslachtig en kon er het geduld niet voor opbrengen. Met de standaard TThread en bijvoorbeeld thread-safe queues of zoiets als IOCP kun je een heel end komen afhankelijk van je uiteindelijke doel.

  5. #5
    Quote Originally Posted by luigi View Post
    Hallo hallo,

    In mijn projecten kijk ik altijd kritisch naar het gebruik van third party libraries en componenten, omdat het gebruik ervan ook kosten (niet alleen geld, maar vooral ook een tijdsinvestering) en risico's met zich meebrengt. Nu is mijn interesse gewekt door de OmniThreadLibrary en zo op het eerste gezicht zie ik er de voordelen wel van in. Ik vroeg me alleen af wat de ervaring is van anderen zodat, ik een betere afweging kan maken of ik de OmniThread wel of niet wil gaan gebruiken.

    Bij voorbaat dank!
    I have heard only good about OmniThreadLibrary.
    However you should have most features already in kbmMW.
    kbmMW's Scheduler is for example a swiss knife tool for great many thread and threadpooled things
    And you will find some really interesting features and classes in the kbmMWLockFree unit.
    But as mentioned OmniThreadLibrary is absolutely worth a look.

  6. #6
    Misschien kun je ook eens kijken naar TBMDThread. Dit component doet wat het moet doen.

    Do you need to write a multithreaded application? Are you annoyed of writing lines and lines of code for thread synchronization and CriticalSections for data protection? Would you believe that the thread is just a click away? Well here it is, the TBMDThread is a native VCL component implementing everything you need to create the thread and the synchronization by just dropping the component on the form. Just set couple of therads to point to one and the same group and you can control and monitor all of them. Enjoy!
    https://mitov.com/free_downloads
    Onmogelijk... Is geen feit, maar een mening.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •