Results 1 to 12 of 12

Thread: Delphi XE11.1 vindt declaratie werkt niet

  1. #1
    Mindert Dusselaar
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zuid westen van Drenthe
    Posts
    91

    Delphi XE11.1 vindt declaratie werkt niet

    delphi XE11 muis op een declaratie, dan verschijnt kort de boodschap "calculating" en verder niks.
    In delphi XE10.3 precies hetzelfde maar dan wordt de class getoond waar deze declaratie inzit.

    Ook ctrl click op een declaratie werkt niet.

    Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
    Options instelling? (deze heb ik gelijk gemaakt met de Delphi XE10.3 versie)

  2. #2
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Werkt het in een klein ("Leeg") project wel?
    Ik merk dat code insight/completion niet of slecht werkt bij hele grote units.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  3. #3
    Mindert Dusselaar
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zuid westen van Drenthe
    Posts
    91
    dat ga ik testen maar in Delphi XE10.3 werkt het in exact dezelfde applicatie wel goed.
    Dan veronderstel ik dat het ook in Delphi XE11.1 goed zou moeten werken.

  4. #4
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Een nieuwere versie ≠ een betere versie.

    Ik zie dat er op dit moment nog geen IDEFix voor Delphi 11 is, maar meestal wil dit wel dergelijke problemen oplossen.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  5. #5
    Bij Delphi 10.4.2 is de IDEFix oplossing al standaard toegevoegd. Ik las zoiets op het forum Delphi. Ctrl-Click werkt hier goed. Maar dat was op begin ook niet helemaal goed. Weet het verder ook niet meer.

    Hier ook Delphi 11.1 geïnstalleerd en gebruikt maar daar werkt unit toevoegen bij uses niet meer vanzelf. Dus ik typ de letter D in dan kreeg je mijn units zoals Database in een overzicht. Nu niet meer.

    Eerlijk gezegd is er altijd wel wat met de Editor bij elke nieuwe versie. Die X irriteert ook want met 20 tabs open ben ik er soms een paar zomaar kwijt Je snapt wel waarom.

    Dit wou ik even kwijt.

    Groetjes.

  6. #6
    Mindert Dusselaar
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zuid westen van Drenthe
    Posts
    91
    ik begrijp niet, waarom een zgn gerenoveerd bedrijf als embarcadero niet eerst z'n uitleveringen uittest. Ik heb zeker 10 jaar lang met fouten in de IDE zitten klooien, welke kennelijk geen prioriteit hadden maar uiterst storend zijn. Embarcadero is er m.i. alleen op gebrand om maar weer een nieuwe versie uit te leveren. Wat een ellende elke keer. Ook het installeren van een nieuwe release betekent, dat alle Delphi instellingen van de actuele versie in het register weer worden verwijderd. Dus ook alles weer opnieuw installeren.
    Gettit opnieuw enz. Dat stimuleert niet om een nieuwe release te installeren.
    Delphi is een mooie en uitgebreide ontwikkel-taal. Echter Embarcadero is uiterst slordig, terwijl er wel erg veel geld wordt gevraagd voor de licenties!

  7. #7
    Quote Originally Posted by mindert View Post
    gerenoveerd bedrijf
    Nice one

    Bart

  8. #8
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by mindert View Post
    Echter Embarcadero is uiterst slordig, terwijl er wel erg veel geld wordt gevraagd voor de licenties!
    De doorsnee hobbyist zijn ze jaren geleden al kwijtgeraakt aan Visual Studio omdat ze bij Microsoft altijd winsten uit andere takken kunnen halen: VS is slechts een deel van het gamma om het geheel compleet te maken. Die luxe heeft Embarcadero helaas niet, met als gevolg dat managers en sales-mensen aan de hand van "Road maps" bepalen wanneer een versie op de markt komt en dat is niet wanneer het product af is. De oneffenheden die er (nog) in blijken te zitten worden gedicht d.m.v. upgrades en update patches, maar de oorspronkelijk release datum is in ieder geval gehaald. Persoonlijk heb ik een schurfthekel aan het op deze manier op de markt brengen van producten (hoezeer mijn managers ook beweren dat zaken als Road maps, SCRUM en Agile dé toverwoorden zijn voor een succesvolle IT onderneming), maar ik heb dan ook zelf totaal geen zakelijk inzicht, dus zal het wel bij het verkeerde eind hebben.

    Gelukkig zijn we bij het bedrijf waar ik werk niet zo dat we bij iedere nieuwe release van Delphi haantje de voorste willen zijn (we zitten nog op D10.3.3), puur omdat we een stabiele omgeving moeten hebben om mee te kunnen werken (en zelfs 10.3.3 geeft zo zijn eigenaardigheden, waar ik af en toe op loop te schelden): er hangt gewoon teveel van af om blind te willen vertrouwen op Embarcadero.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  9. #9
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Quote Originally Posted by VideoRipper View Post
    Gelukkig zijn we bij het bedrijf waar ik werk niet zo dat we bij iedere nieuwe release van Delphi haantje de voorste willen zijn (we zitten nog op D10.3.3), puur omdat we een stabiele omgeving moeten hebben om mee te kunnen werken (en zelfs 10.3.3 geeft zo zijn eigenaardigheden, waar ik af en toe op loop te schelden): er hangt gewoon teveel van af om blind te willen vertrouwen op Embarcadero.
    Idem hier. D10.4x is de stabiele omgeving, terwijl 11.1 al uit is. Desalniettemin ga ik wel naar de delphi dag op 19 mei.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  10. #10
    Mindert Dusselaar
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zuid westen van Drenthe
    Posts
    91
    Helaas werkt in de IDE de ctrl spatie en de ctrl klik nog steeds niet.
    Dit is uitermate frustrerend.
    Iemand een idee wat hiervan de reden kan zijn en hoe dit op te lossen?

  11. #11
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Soms wil oude DCUs weggooien ook wel eens helpen. Wat gebeurt is dat de compiler een oude (versie) dcu ziet, een een nieuwe (versie) genereert maar in een ander path (vanwege b.v. output path). De IDE krijgt dat niet altijd mee, en geeft het op na het vinden van DCU mismatches.

    Verschillen in perceptie tussen IDE and compiler gebeuren ook met relatieve directories in zoekpaden, en met foute directories in de .dpr of andere USES x IN 'filename/y' regels.

  12. #12
    Mindert Dusselaar
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zuid westen van Drenthe
    Posts
    91
    Marcov bedankt voor je suggestie.
    Ik heb alle dcu's verwijderd en het gehele project opnieuw gebuild.
    Delphi afgesloten en opnieuw gestart. Dit geeft helaas geen soelaas.
    Mijn Delphi omgeving staat in een Hyper_V virtuele machine.
    Maar mijn Delphi XE10.3 versie stond ook al in virtuele machine en daar werkt het wel met hetzelfde pakket

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •