Results 1 to 5 of 5

Thread: D10.1 Tbutton.caption probleem.

  1. #1

    D10.1 Tbutton.caption probleem.

    Delphi 10.1:
    De TButton.Caption accelerator (&) toont geen underscore onder het teken na de accelerator,
    tenzij de TButton focus heeft en je de ALT toets drukt...
    Bij TBitbtn is het wel ok.
    Ik werk met Windows 7.
    De enige mogelijke oplossing die ik kan bedenken is overal TBitbtn te gebruiken.

    Alvast bedankt voor het meedenken.
    Vriendelijke groeten,
    Dany

  2. #2
    Is volgens mij een setting in Windows.

    Bart

  3. #3
    Start notepad eens op en kijk eens of je daat wel de accelerators ziet onder de menu onderdelen?

    Volgens mij is dit iets van Windows zelf.
    Ik dacht dat je dat ergens in de toegankelijkheidsopties weer aan kon zetten.

    De reden waarom TBitBtn hem wel weergeeft is omdat die alles zelf op het scherm zet en TButton net als TMenu e.d. een Windows component is (en het dus door Windows geregeld wordt).

    Net even gecheckt en inderdaad... In "Ease of Access" kun je "Underline access keys when available" aan zetten.
    (Ik heb Windows 10 Engels maar je zult het in Windows 7 NL ook wel ergens moeten kunnen vinden)

  4. #4
    Member Duiker's Avatar
    Join Date
    May 2020
    Location
    Hamont-Achel (Belgie), Pattaya (Thailand)
    Posts
    55
    Windows 10: Start, instellingen, toegankelijkheid, toetsenbord, De werking van toetsenbordsneltoetsen wijzigen.

  5. #5
    Gevonden in Windows7 Nederlands:
    Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Toegankelijkheidscentrum\Het toetsenbord eenvoudiger in het gebruik maken -> Toetsenbordkoppelingen en sneltoetsen onderstrepen aanvinken.

    Welbedankt iedereen!
    Vriendelijke groeten,
    Dany

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •